MS Windows
briani 27239
XP : Fane bladet "pauseskærm" mangler, hvo~
Fra : Morten Dall

Dato : 04-07-04 18:26

Hej alle, i min XP pro, har jeg fået lavet noget så fanebladet "pause skærm"
mangler, er der nogle der ved hvordan jeg får det tilbege ?

eller hvordan jeg ellers kan komme til at deaktiver pause skærmen ?

mvh Morten Dall

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:40

Morten Dall skrev:

> Hej alle, i min XP pro, har jeg fået lavet noget så fanebladet
> "pause skærm" mangler, er der nogle der ved hvordan jeg får
> det tilbege ?

Prøv Start > Kør: Gpedit.msc
Administrative Templates under User Configuration > Control Panel >
Display. Højreklik på 'Hide Screen Saver tab' og vælg Properties.
Stil den til 'Disabled' (eller 'Not Configured') og luk så Gpedit.
Genstart computeren, eller log af og på igen for at få ændringerne
til at gælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Dall

Dato : 04-07-04 20:28

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
> Prøv Start > Kør: Gpedit.msc
> Administrative Templates under User Configuration > Control Panel >
> Display. Højreklik på 'Hide Screen Saver tab' og vælg Properties.

øv øv det hjælper ikke, fane bladet er stadig væk, andre forslag ?

mvh Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 22:19

Morten Dall skrev:

> øv øv det hjælper ikke, fane bladet er stadig væk, andre
> forslag ?

Start > Kør: regedit
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies]
Hvis der inde i ovenstående nøgle findes endnu en nøgle ved navn
System, så slet den, luk registreringseditoren og genstart WinXP.

På en standardinstallation af WinXP, er der ingen undermappe ved
navn System i den nøgle. Den burde automatisk forsvinde, hvis man
gør som beskrevet tidligere med gpedit.msc, men måske har du et
eller andet stykke malware inde, som låser den på en eller anden
måde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Dall

Dato : 05-07-04 19:37

Hej,

> [...]
> Hvis der inde i ovenstående nøgle findes endnu en nøgle ved navn
> System, så slet den, luk registreringseditoren og genstart WinXP.

øv igen, den nogle var der ikke, men jeg fandt en anden nøgle der hed noget
med hidtescrsvrTab eller noget i den stil, så nu har jeg fane bladet framme,
men alt er grådt på det og jeg kan ikke ændre på nogle af tingne, jeg fandt
dog nogle nøgler hvor jeg kunne sætte tiden op osv. men ved du hvilke nøgler
jeg skal have fat i for at få det, ås jeg igen kan justere fra fanebladet ?

mvh Morten.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-07-04 21:09

Morten Dall skrev:

> øv igen, den nogle var der ikke, men jeg fandt en anden nøgle
> der hed noget med hidtescrsvrTab eller noget i den stil,

Hvor fandt du den henne helt præcist?

> men ved du hvilke nøgler jeg skal have fat i for at få det, ås
> jeg igen kan justere fra fanebladet ?

Nej, det tør jeg ikke sige. Har du en idé om, hvilket program der
har forårsaget, at fanebladet forsvandt i første omgang?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Dall

Dato : 06-07-04 21:33

> Hvor fandt du den henne helt præcist?

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
]
"NoDispScrSavPage"=dword:00000000

> Nej, det tør jeg ikke sige. Har du en idé om, hvilket program der
> har forårsaget, at fanebladet forsvandt i første omgang?

nej,

mvh Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-07-04 21:39

Morten Dall skrev:

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

Så har du jo også en System-nøgle, som du som sagt ikke skal have
på en standard-installation af WinXP. Har du prøvet at slette den
nøgle? Altså hele System-nøglen inde i:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Husk at genstarte computeren, når du har gjort det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Dall

Dato : 06-07-04 22:51

> [...]
> nøgle? Altså hele System-nøglen inde i:
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\

nej det har jeg ikke prøvet, jeg misforstod dig, jeg troede at der skulle
være en system nøgle under system.

jeg prøver at slette den.

mvh Morten

Fra : Viktor Andersen

Dato : 05-07-04 18:26

Har du prøvet at køre en systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt?

Viktor

Fra : Morten Dall

Dato : 05-07-04 23:56

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at køre en systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt?

nej med det er langt tilbage, og det kan forosage at andre ting så ikke
virker.

mvh Morten Dall

Fra : Ole Helms

Dato : 06-07-04 01:58

On Tue, 6 Jul 2004 00:56:03 +0200, "Morten Dall"
<mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev:

>nej med det er langt tilbage, og det kan forosage at andre ting så ikke
>virker.

Prøv at åbne Notepad og indsæt flg.:
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispScrSavPage"=dword:00000000

- og gem som et_eller_andet.reg og kør filen.
Så burde den dukke op igen.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Morten Dall

Dato : 06-07-04 21:35

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
]
> "NoDispScrSavPage"=dword:00000000
> - og gem som et_eller_andet.reg og kør filen.

ja det gør det også men alt er grådt / desablet
så man kan ikke justere noget på det ;-(

mvh Morten