MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til formtering af c drevet!?
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 04-07-04 18:08

Nogen der evt kender nogle sider så man kan få lidt hjælp til selvhjælp!?
Eller nogen der har en trin for trin liggende?

--
Med venlig hilsen/Best reguards:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:10

Oliver Bruchhaus skrev:

> Nogen der evt kender nogle sider så man kan få lidt hjælp til
> selvhjælp!? Eller nogen der har en trin for trin liggende?

Kommer an på, hvilket styresystem du ønsker at installere på disken.
Er det Win2000 eller XP, så er langt det nemmeste at starte computeren
vha. Windows-CD'en og så ellers følge guiden på skærmen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 04-07-04 18:28

--
> Er det Win2000 eller XP, så er langt det nemmeste at starte computeren
> vha. Windows-CD'en og så ellers følge guiden på skærmen.
-------------------------------------
Det er win 2000 håbede lidt på at man evt kunne installere det på et af de
andre drev for derefter at formatere derfra.
Men det er den vidst ikke så meget for!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:23

Oliver Bruchhaus skrev:

> Det er win 2000 håbede lidt på at man evt kunne installere det
> på et af de andre drev for derefter at formatere derfra.
> Men det er den vidst ikke så meget for!

Har du i forvejen et styresystem installeret (i så fald hvilket?),
men ønsker nu at installere Win2000 på et andet drev?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 04-07-04 18:37

--
> Har du i forvejen et styresystem installeret (i så fald hvilket?),
> men ønsker nu at installere Win2000 på et andet drev?
--------------
Jeg er ikke lige den største haj til det her win geil.
Men logisk tænkt ville det nok være det letteste at istallere det på mit d
drev for derefter at formatere c drevet, og igen installere det der og så
formatere d drevet..
Jeg har på mit c drev installeret 2000 nu og på mit d drev er alt mit
stuff..

Jeg har bare ikke fået formateret de sidste 4 år, så du kan nok forestille
dig hvordan min pc kører lige nu..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 18:47

Oliver Bruchhaus skrev:

> [...]
> installere det der og så formatere d drevet..
> Jeg har på mit c drev installeret 2000 nu og på mit d drev er

Hvis det du ønsker at bevare alligevel ligger på D, så er der
vel ingen grund til at installere Win2000 på D først og så
derefter slette C. Så kan du lige så godt geninstallere Win2000
på drev C.

Hvis du starter computeren med Win2000-CD'en i, vil computeren
starte på Windows-CD'en, hvis da ellers computeren er opsat til
at starte på CD-drevet først, hvis der ligger en boot-CD i det.

Hvis du følger vejledningen på skærmen, vil du på et tidspunkt
blive spurgt, hvor Windows skal installeres. Hvis du vælger C,
vil den på et tidspunkt spørge dig, om der skal formateres
først. Hvis du gør det, bliver C-drevet formateret og derefter
bliver Win2000 geninstalleret. Når installationen er færdig,
vil du stadig have adgang til de data, som ligger på D.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 04-07-04 19:07

> [...]
> bliver Win2000 geninstalleret. Når installationen er færdig,
> vil du stadig have adgang til de data, som ligger på D.
----------------
Well..
-And so it will be then..
Jeg prøver og hvis det ikke virker skriver jeg igen, så er du advaret!
hehe...

Jeg takker mange gange indtil videre..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 19:12

Oliver Bruchhaus skrev:

> -And so it will be then..

Prøv. :)

> Jeg prøver og hvis det ikke virker skriver jeg igen, så er du
> advaret! hehe...

Ok. Jeg vil sidde med bævrene knæ indtil du fortæller om resultatet
så. ;)

> Jeg takker mange gange indtil videre..

Velbekomme. Inden du giver din nyinstallation adgang til Internettet,
kan jeg i øvrigt anbefale at følge denne vejledning:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/Tjenester.pdf>. Så er der
lukket af, så du ikke bliver bombarderet med orme og andet snavs i
første øjeblik, du får den på nettet.

--
Hilsen
Madsen