MS Windows
briani 27239
definere mængden af virtuel hukommelse i X~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 09:54

Hvor i XP PRO, kan jeg ændre mængden af virtuelhukommelse?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 04-07-04 10:14

Petersen_Michael skrev i en meddelelse...
> Hvor i XP PRO, kan jeg ændre mængden af virtuelhukommelse?

En hurtig søgning i google[1] gav flg. svar:

Hjøreklik på Denne Computer ->Egenskaber ->Fanebladet
Avanceret ->Ydeevne /
Indstillinger ->Fanebladet Avanceret -> Virtuel hukommelse

[1]
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=virtuel+hukommelse+i+XP
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 10:34

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9TPFc.21985$Vf.1144724@news000.worldonline.dk...

Hej Torben

> En hurtig søgning i google[1] gav flg. svar:

Tak for hjælpen

Google, er en god ven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-04 12:03

Petersen_Michael skrev:

>Hvor i XP PRO, kan jeg ændre mængden af virtuelhukommelse?

Det har du fåer svar på, men omstillingen er ikke uden mindre
fælder.

Du kan for hvert drev bestemme om der skal være swapfil på eller
ej ... nå ja, jeg kalder det swapfil fordi det hed det under
Windows 3.11, og den bruges til at swappe. Det er ret ligemeget
hvor du lægger den. Jeg har den kun på ét drev.

Når man for et drev har valgt minimum og maksimum, skal man huske
at klikke på "Set" - ellers glemmes ens valg igen.

Der er nogle myter om virtuel hukommelse. Her er en god, engelsk
artikel om det:

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

--
Bertel

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 12:57

Hej Bertel.

> [...]
> Windows 3.11, og den bruges til at swappe. Det er ret ligemeget
> hvor du lægger den. Jeg har den kun på ét drev.

Jeg har ikke før nu haft problemer med størrelsen på swap filen / den
virtuelle hukommelse.

> Når man for et drev har valgt minimum og maksimum, skal man huske
> at klikke på "Set" - ellers glemmes ens valg igen.

Jeps, og hvis man vil ændre størrelsen i nedadgående retning, skal
Windows genstartes, hvorimod hvis man vil øge størrelsen klares det
uden genstart.

> Der er nogle myter om virtuel hukommelse. Her er en god, engelsk
> artikel om det:
>
> http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

tak for info.