MS Windows
briani 27239
win XP > Adope Photo Deluxe 2.0 - ikke nok~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 07:38

Hej, Jeg har et billedbehandlingsprogram, Adobe Photo Deluxe 2.0

Det har jeg benyttet under win 98, win 2000, og win ME.

Men med WIN XP, får jeg følgende fejlmelding
"There is not enough memory (RAM) to launch PhotoDeluxe"

Det lurer jeg lidt over, da der er monteret 1GB i PCen
og når jeg forsøger at afvikle programmet, er mindst de 800 MB
ledige..

Fejlen fremkommer, også hvis jeg vælger kør i kompatibilitetstilstand.

Hvis jeg følger kompatibilitets guiden, kommer der en pop up med
følgende tekst:
"Unable to load PSUT9532.DLL. PhotoDeluxe will not be able to support 16 bit
plug-ins."

"Continue launching?" [ja] [nej]

Hvis jeg vælger ja, så kommer den der fejlbesked, om manglende
hukommelse, vælger jeg nej, bliver programmet ikke eksekveret..

BTW: Filen PSUT9532.DLL findes på PCen..

What to do?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henning Larsen

Dato : 04-07-04 09:09

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40e7a5d3$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> hukommelse, vælger jeg nej, bliver programmet ikke eksekveret..
>
> BTW: Filen PSUT9532.DLL findes på PCen..

Jeg fik problemer med at køre nogle af mine lidt ældre programmer da jeg
skiftede til Win Xp og 1 gb ram. Det viste sig at nogle programmer har
problemer med at køre hvis den samlede mængde hukommelse (fysisk + virtuel)
overstiger 2 gb. Fejlmeddelelserne fra programmerne var vidt forskellige. Du
kan prøve at nedsætte max. størrelsen på den virtuelle hukommelse til 1024
mb, og start-størrelsen til f.eks. 512 mb. Det løste problemet for mig.
Ellers må du nok ud og finde et nyere program.

hilsen Henning

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 09:57

"Henning Larsen" <nogood@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henning, tak for dit svar.

> [...]
> mb, og start-størrelsen til f.eks. 512 mb. Det løste problemet for mig.
> Ellers må du nok ud og finde et nyere program.

Det lyder sandsynligt, Jeg har også under de tidligere OSer kørt med
1GB RAM, men ikke haft så meget virtuel hukommelse, nu skal jeg bare
have fundet ud af hvor i XP, jeg kan ændre det..

Fra : Henning Larsen

Dato : 04-07-04 17:02

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40e7c652$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> 1GB RAM, men ikke haft så meget virtuel hukommelse, nu skal jeg bare
> have fundet ud af hvor i XP, jeg kan ændre det..

Hej igen

Virtuel hukommelse ændres her:

Egenskaber for system (hold Windows-tasten nede og tryk på pause-tasten) -
vælg fanebladet Avanceret - klik på "Indstillinger" under Ydeevne - vælg
fanebladet Avanceret - klik på "Skift" under Virtuel hukommelse - klik på
"Brugerdefineret størrelse", og indtast værdierne.

hilsen Henning

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-07-04 21:51

Hej igen.

> Virtuel hukommelse ændres her:

Ja, og jeg fandt den magiske grænse.. 97 MB :-/