MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Manglende exifdata
Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-07-04 06:35

Efter at have skiftet til en ny pc'er kan jeg ikke længere se exifdata ved
at højre klikke på billedet, som jeg kunne førhen i stifinder(Windos XP).
Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvordan jeg får funkttionen tilbage.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-07-04 12:02

[HCS] 4000 skriver bl.a.:

> [...]
> exifdata ved at højre klikke på billedet, som jeg kunne førhen
> i stifinder(Windos XP). Er der en venlig sjæl der kan fortælle

Klik på Advanced/Avanceret under sidste faneblad i
Properties/Egenskaber

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-07-04 15:04

Tak for svaret!
Det er netop der oplysningerne var på min gamle PC, men ikke på den ny.

Hilsen Hans

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-07-04 22:20

[HCS] 4000 hcsnulspam@yahoo.com skriver
i news:40e6bd04$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk bl.a.:

> Det er netop der oplysningerne var på min gamle PC, men ikke
> på den ny.

Hvordan er de overført til den nye maskine?

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-07-04 09:34

Billederne er overført både fra kortlæser og direkte fra kamera.

Jeg ved EXIF data er overført med billlederne da jeg kan se dem når jeg
f.eks. ser billederne i ZoomBrowser eller andre programmer som læser disse
data. Problemer er kun i XP´s Windows Billed og faxfremviser.
Jeg kan ikke huske jeg på noget tidspunkt ændrede nogen instilliger på den
gamle PC for at kunne se dem, men er ikke helt sikker.

Tak fordi du gider hjælpe og viser din interesse

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-07-04 12:33

[HCS] 4000 hcsnulspam@yahoo.com skriver
i news:40e7c111$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk bl.a.:
> [...]
> noget tidspunkt ændrede nogen instilliger på den gamle PC for
> at kunne se dem, men er ikke helt sikker.

Ok. Data er til stede i jpg-filerne, så er det jo ikke så galt.
Og det lyder som om det er nye filer.

Forskellige filtyper vises på forskellig måde og fx htm-filer har
intet summary (eller hvad det nu hedder på dansk). Mit bedste gæt
er at der er noget galt med den måde jpg-filer er registreret på
din nye maskine. Prøv at ændre filtypen til standard-åbning i dit
favoritredigeringsprogram (1. faneblad i egenskaber).

Billed og faxfremviseren giver samme visning af egenskaber som
fås i Stifinder.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk