MS Windows
briani 27239
Hvordan flytter man skrivebords mappen i X~
Fra : Colzen

Dato : 02-07-04 09:55

Hos en veninde er hendes skrivebords mappe blevet flyttet til hendes D drev
og ligger inden under et spil, der har den jo absolut ikke noget at gøre, så
hvordan flytter jeg den tilbage igen, så windows ved den er flyttet?
Det er kun skrivebords mappen der er flyttet, dokumenter og alle de andre
mapper ligger stadig på C drevet under "Dokuments and Settings"

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh
Colzen

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-07-04 20:18

Colzen wrote:

> [...]
> Det er kun skrivebords mappen der er flyttet, dokumenter og alle de andre
> mapper ligger stadig på C drevet under "Dokuments and Settings"

Hvis XP ligner Win2000 på dette punkt, så skal du/hun finde og rette:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders\Desktop
og
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
Shell Folders\desktop

Normalt står der
C:\Documents and Settings\<Username>\Desktop og %USERPROFILE%\Desktop

/b

Fra : Michael

Dato : 03-07-04 10:47

"Colzen" <colzen@colzenKOEN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er kun skrivebords mappen der er flyttet, dokumenter og alle de andre
> mapper ligger stadig på C drevet under "Dokuments and Settings"

Med TweakUI fra Microsoft (gratis) kan du bl.a. indstille hvor visse
elementer i Windows skal placeres.
Programmet kan hentes selvstændigt - eller som en del af PowerToys.

Her er linket til TweakUI til XP:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUIPowertoySetup_ia64.exe

I XP-versionen vælger man "My Computer -> Special Folders"

Hilsen Michael

---
Udgående mail er checket for virus af AVG-antivirus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-07-04 12:38

Michael skrev:

> http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUIPowertoySetup_ia64.exe

Er det ikke TweakUI til WinXP 64 bit Edition du linker til dér?
TweakUI til WinXP Home og XP Pro (32 bit) hedder normalt blot
TweakUiPowertoySetup.exe og kan hentes her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael

Dato : 03-07-04 14:40

> Michael skrev:

http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUIPowertoySetup_ia64.exe

> Er det ikke TweakUI til WinXP 64 bit Edition du linker til dér?

Ups -du har helt ret - det var linket ovenover... sorry!

Det direkte link er:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Hilsen Michael