MS Windows
briani 27239
Guiden Scanner og Kamera
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-06-04 16:15

Hejsa

Jeg har et digitalkamera, hvor jeg bruger et sd-kort samt en kortlæser
til. Det er jo egentlig ganske ligetil, når man samtidig bruger
Windows XP, fordi der er en indbygget guide til at overføre billeder
fra kort til pc.

Mit problem er bare at XP absolut VIL omdøbe mine filer istedet for at
bibeholde de oprindelige filnavne, som kameraet tildeler. Jeg VIL
bibeholde mine originale filnavne.

Hvordan kommer jeg ud over dette?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 17:37

Bo Kamp Dudek skrev:

>Mit problem er bare at XP absolut VIL omdøbe mine filer istedet for at
>bibeholde de oprindelige filnavne, som kameraet tildeler. Jeg VIL
>bibeholde mine originale filnavne.

>Hvordan kommer jeg ud over dette?

Det er da ikke særlig besværligt at åbne kortet i et vindue og så
bruge en almindelig kopiering, er det?

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-04 18:50

Bo Kamp Dudek skriver:

> Hvordan kommer jeg ud over dette?

Ved at lukke for guiden og finde kortet som drev i stedet.

Scanner og kamerawizarden er kun i vejen for mig !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-06-04 21:55

[...]

>Ved at lukke for guiden og finde kortet som drev i stedet.
>
>Scanner og kamerawizarden er kun i vejen for mig !

der ligger som standard en del mapper på mit kort, hvor kameraet
bruger nogle tilfældige af disse.. ehm.. og det er ikke umuligt omend
besværligt at drøne 8 mapper igennem for at lede efter billeder..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pico

Dato : 30-06-04 22:33

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> bruger nogle tilfældige af disse.. ehm.. og det er ikke umuligt omend
> besværligt at drøne 8 mapper igennem for at lede efter billeder..

Hvad med at slette nogle af mapperne så du har det antal der passer dig.
Pico

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-04 23:18

Bo Kamp Dudek skriver:

> der ligger som standard en del mapper på mit kort, hvor kameraet
> bruger nogle tilfældige af disse..

Vel ikke tilfældige ?

> ehm.. og det er ikke umuligt omend
> besværligt at drøne 8 mapper igennem for at lede efter billeder..

Kopierer man ikke bare hele lortet over på harddisken og sorterer
bagefter ?

Det gør jeg. Tilgangstiden til min harddisk er kortere end til en USB
kortlæser.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-07-04 06:49

[...]

>Kopierer man ikke bare hele lortet over på harddisken og sorterer
>bagefter ?

tjoehh, det gør man da.. det er nok fordi jeg er vant til mit gamle hp
digital kamera, hvortil der var et snildt overføringssystem der selv
oprettede en mappe pr. måned osv..

og med mit nye kamera mangler jeg det lidt, omend det ikke er
besværligt at gøre manuelt..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-04 07:00

Bo Kamp Dudek skriver:

> og med mit nye kamera mangler jeg det lidt, omend det ikke er
> besværligt at gøre manuelt..

Efter jeg har fået PC med integreret kortlæser går det hurtigt at
overføre hele molevitten, Så browser jeg billeder eller video med
irfanview.

Fra : Bo Dudek

Dato : 01-07-04 08:06

[...]

>Efter jeg har fået PC med integreret kortlæser går det hurtigt at
>overføre hele molevitten, Så browser jeg billeder eller video med
>irfanview.

av ja, man kunne selvfølgelig bare browse med Irfan eller ACDsee..
ehm.. mon man kan indstille windows således, at den automatisk åbner
f.eks. ACDsee, når der sættes et kort i kortlæseren?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-04 08:17

Bo Dudek skriver:

> av ja, man kunne selvfølgelig bare browse med Irfan eller ACDsee..
> ehm.. mon man kan indstille windows således, at den automatisk åbner
> f.eks. ACDsee, når der sættes et kort i kortlæseren?

Måske ?
Har ikke prøvet.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 01-07-04 10:28

On Thu, 01 Jul 2004 07:48:31 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

>og med mit nye kamera mangler jeg det lidt, omend det ikke er
>besværligt at gøre manuelt..

Hvis du nu skrev hvilket kamera model du har så var det måske lidt
nemmere at hjælpe dig!

Til andre, hvis i har et Canon så prøv lige at tjekke denne side ud,
har selv arbejdet lidt med det og det ser meget fornuftigt ud.

http://jpegclub.org/cam4you/
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-06-04 23:55

Enig. Enten burde Microsofts guider være forbudt, eller de skulle kunne
deaktiveres én gang for alle.