MS Windows
briani 27239
Installation af Windows XP fejler
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-06-04 00:52

Hej!

Jeg prøver at installere Windows XP på min maskine, men jeg får
fejlmeddelelsen "Page fault in nonpaged area" når installations-cdrommen
når til at skrive "Starting Windows..." lige efter den har indlæst
drivere i begyndelsen af processen.

Mit system:

Athlon XP 1800
Gigabyte 7VTXH+ bundkort m. nyeste BIOS
256MB PC2100 ram
GF2 Pro grafikkort m. 64MB ram.

Gode ideer? Jeg har prøvet 117 forskellige settings i BIOS, men det
gavner intet :( Windows 2000 installerer/virker perfekt...

--
Mvh, Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-06-04 01:16

Hej!

Hmm, det skyldes åbenbart min harddisk. Satte en anden i og det
virkede... :-/

--
Mvh, Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-06-04 01:43

Hej!

Hmm, den går stadig ned med samme fejl. Nu sker det dog når der bliver
kopieret de første filer til harddisken istedet (en WD 8.4GB 2½" disk).

Underligt... Gode ideer?

--
Mvh, Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-07-04 00:16

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hmm, den går stadig ned med samme fejl. Nu sker det dog når der bliver
> kopieret de første filer til harddisken istedet (en WD 8.4GB 2½" disk).

Jeg har bl.a. set fejlen på en pc, hvor det var en dårlig ram kreds.

Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-04 06:19

Kim Voss Schrader skriver:

> Jeg prøver at installere Windows XP på min maskine, men jeg får
> fejlmeddelelsen "Page fault in nonpaged area">

Cut

> Gode ideer? Jeg har prøvet 117 forskellige settings i BIOS, men det
> gavner intet :( Windows 2000 installerer/virker perfekt...

RAM fejl ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-04 08:35

Kim Voss Schrader skrev:

> gavner intet :( Windows 2000 installerer/virker perfekt...

Hvorfor så ikke bare holde dig til det?

Jesper G. Poulsen