MS Windows
briani 27239
Ulovlig XP
Fra : pØLLE

Dato : 29-06-04 22:54

En af mine bekendte har liggende en ulovlig XP på sin maskine (min fulgte
med maskinen - så er den sat på plads).

Jeg har laddet mig fortælle, at det ikke kan lade sig gøre at opdatere en XP
på andet en den maskine, som den er rigistreret til. Min min bekendte
påstår, at det er ikke noget problem for ham.
Kan det være rigtigt, da hans XP ikke er en specieludgave

PØLLE

Fra : Hans

Dato : 29-06-04 23:05

pØLLE wrote:
> [...]
> Min min bekendte påstår, at det er ikke noget problem for ham.
> Kan det være rigtigt, da hans XP ikke er en specieludgave

Han har ret. Det er ikke noget problem med opdateringer bortset fra, at
visse serienumre er blacklistet fra MS, og der kan derfor ikke opdateres til
service pack 1 og selvfølgelig også den kommende service pack 2.

/ Hans

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 29-06-04 23:32

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> service pack 1 og selvfølgelig også den kommende service pack 2.

Den kommende SP2 vil kunne opdateres af alle (Også pirater), da MS frygter
spredning af orm og virus via huller som ikke vil kunne lukkes på ulovlige
installationer hvis de er blacklistet.

mvh

Carsten

Fra : Hans

Dato : 29-06-04 23:36

Carsten Pedersen wrote:

> Den kommende SP2 vil kunne opdateres af alle (Også pirater), da MS
> frygter spredning af orm og virus via huller som ikke vil kunne
> lukkes på ulovlige installationer hvis de er blacklistet.

Jeg har set en del modstridende skriverier om emnet, men kunne da godt tænke
mig at se et link til den afgørelse fra MS hvis du har det ved hånden.

/ Hans

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-06-04 00:10

Hej Hans, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har set en del modstridende skriverier om emnet, men kunne da
> godt tænke mig at se et link til den afgørelse fra MS hvis du har
> det ved hånden.

Mener du et eller andet på Microsofts side a la: "Indehavere af
piratudgaver kan trygt opdatere, patche etc."

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hans

Dato : 30-06-04 00:22

Rudi Stegen wrote:

> Mener du et eller andet på Microsofts side a la: "Indehavere af
> piratudgaver kan trygt opdatere, patche etc."

Næh nej. Jeg var blot interesseret om vi var ude over gættestadiet og
formodninger, som har floreret i nyhedsbreve og pressemeddelelser. For min
del måtte de godt udforme sp2 så den kvæster installationen til ukendelighed
uden varsel hvis den finder en ulovlig XP. Så var sikkerhedsproblematikken
løst ved samme lejlighed.

/ Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 13:25

Hans skrev:

>Næh nej. Jeg var blot interesseret om vi var ude over gættestadiet og
>formodninger, som har floreret i nyhedsbreve og pressemeddelelser.

Jeg har set to modstridende udtalelser om det - fra Microsoft.

--
Bertel

Fra : Hans

Dato : 30-06-04 13:30

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg har set to modstridende udtalelser om det - fra Microsoft.

Jamen, så er det jo som det hele tiden har været: Som vi alle ved, ved vi
ingenting.

/ Hans

Fra : Edmund

Dato : 01-07-04 01:10

Hans skrev:

> [...]
> til ukendelighed uden varsel hvis den finder en ulovlig XP. Så var
> sikkerhedsproblematikken løst ved samme lejlighed.

Der har jo være nogle med en lovlig version, hvor deres nøgle er blevet
blacklistet.
Hvad mon disse kunder vil sige til en auto-smadring, af deres system.

Bliver der lavet om på Aktivering i den nye SP2, antallet af hardware
skift og den slags.
Kan man ikke deaktivere denne Aktivering, for man får lyst til at sige.
http://home20.inet.tele.dk/edworks/mand.mp3
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-07-04 02:52

Se inline.

On Thu, 1 Jul 2004 01:10:22 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Der har jo være nogle med en lovlig version, hvor deres nøgle er blevet
>blacklistet.
>Hvad mon disse kunder vil sige til en auto-smadring, af deres system.

Der foregår intet sådant. De bliver opfordret til at kontakte
Microsoft for at få en ny nøgle.

> [...]
>skift og den slags.
>Kan man ikke deaktivere denne Aktivering, for man får lyst til at sige.

Ja, hvis du køber en ny Windows XP med SP2 preinstalleret skal den
aktiveres. Du behøver selvfølgelig ikke at aktivere en gang til med en
eksisterende Windows XP fordi du opgraderer til SP2.

Fra : Poul Erik

Dato : 30-06-04 06:06

On Wed, 30 Jun 2004 00:32:23 +0200, "Carsten Pedersen"

>Den kommende SP2 vil kunne opdateres af alle (Også pirater), da MS frygter
>spredning af orm og virus via huller som ikke vil kunne lukkes på ulovlige
>installationer hvis de er blacklistet.

Det udtalte de først, men der gik ikke mere end et par dage, så blev
den trukket tilbage, men hvad enden bliver på det, må fremtiden vise.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-07-04 02:45

Det er ikke korrekt.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 23:50

> [...]
til
> service pack 1 og selvfølgelig også den kommende service pack 2.

Det kan desværre forholdsvist nemt lade sig gøre at ændre
registreringskoden, så man også kan opdatere ex. SP1

Per A der lever af bla. at sælge XP

Fra : Hans

Dato : 29-06-04 23:53

Allerup wrote:

> Det kan desværre forholdsvist nemt lade sig gøre at ændre
> registreringskoden, så man også kan opdatere ex. SP1
>
> Per A der lever af bla. at sælge XP

Den er jeg helt med på, men synes ikke det hører hjemme her. Hvis der er
nogen som søger info om den slags kan de bare futte af.

/ Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-06-04 02:25

Carsten Pedersen skrev:

> Den kommende SP2 vil kunne opdateres af alle (Også pirater),
> da MS frygter spredning af orm og virus via huller som ikke
> vil kunne lukkes på ulovlige installationer hvis de er
> blacklistet.

Det har jeg også hørt rygter om, men køber den ikke rigtig, da de
allerede har blacklistet en enorm mængde serienumre på den Windows
Update, som pt. er tilgængelig for SP2 RC2-testere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-04 06:18

"pØLLE" skriver:

> Jeg har laddet mig fortælle, at det ikke kan lade sig gøre at opdatere en XP
> på andet en den maskine, som den er rigistreret til. Min min bekendte
> påstår, at det er ikke noget problem for ham.

Jep, den er god nok.
Jeg har lige set på en XP pro maskine unden licens, fyren havde vidst
været forbi astalavista og hente en række key's til XP pro. Det virkede
først med den 5 key.....'

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe