Juwel Akv. : Lys virker ikke!
Fra : Christiansbro

Dato : 07-05-01 09:50

Hej NG

Jeg vil gerne høre om i kan give mig nogle råd eller løsninger til hvordan jeg får løst mit problem.

Da det efterhånden var flere år siden jeg har skiftet lysstofrør på mit 250L panorama Juwel akvarium, så måtte det jo vare på tide og til det formål gik jeg i Zoo City og købte 2 stk. 40 watt - en Flora-Glo og en Power-Glo. (kostede en formue*s*)

Da jeg så havde udskiftet begge rør og tændte for strømmen sagde det "klik" og kun det ene rør tændte.
Hmmm...måske var det ene rør i stykker, så jeg byttede om på dem, men det andet rør virkede som det skal.
Så kunne det måske være de små runde "sikringer" der var sprunget og jeg drønede ned til den lokale elektriker og fik 2 nye og udskiftede dem, men det hjalp heller ikke.

Hvad kan det så være ???

"Kassen" som al elektronik er i, er i et lukket og silikone forseglet kasse, hvor der kun er adgang til lysstofrør og sikringer.

Er der nogen her fra Ng´en som har haft lign. problem eller ved hvad jeg gør for at få lys i den anden side?

PS: "Sikringerne" kan tåle en wat belastning på mellem 20 og 80 watt.

Vh

Christiansbro

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-05-01 09:59

Det vil sige begge rør virker, men den ene sokkel er itu ?

Så er der nok ikke andet at gøre en at få din lokale elektriker til at kigge på det. Det kan være holderen der er død, eller ballasten osv. :(

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Christiansbro

Dato : 07-05-01 10:45

Hej Søren

Ja, du har nok ret - hvor meget ville sådan et elektriker besøg komme til at
koste?

Vh
Chr.