Skør fisk
Fra : Jan Boegh

Dato : 07-05-01 09:14

Gennem en periode har bossen i mit malawiakvarium været min Red Empress-han.
Dog godt nok truet af en Ps. tropheus (ikke et ord om blanding af mbunaer og
fritsvømmere, tak). Her den anden dag gjorde han - hvilket han gør med
regelmæssige mellemrum - sin kone med rogn, og strålede som sædvanligt som
en sol. Så her lørdag morgen, da jeg kommer ind til mit akvarium er der sket
noget helt besynderligt.
Da lyset tændes virker det som om han får en kæmpeforskrækkelse. Han for af
sted alt hvad remmer og tøj kunne holde og drønede direkte ind i ruder,
dekoration mv. Og han havde så meget knald på, at man kunne høre
sammenstødene. Han ente således inde bag noget af dekorationen. Da jeg sidst
på eftermiddagen så ham igen var han fuldstændigt forslået - hvilket ikke
undrer med den tur han havde taget.
Jeg har undret mig over den udviste adfærd og mener at der må være tale om
andet end en almindelig forskrækkelse over at lyset bliver tændt. Måske en
hjerneskade af en eller anden art.
I går sønddag havde han totalt mistet retningsfornemmelsen og anede
tilsyneladende ikke hvad der var op eller ned. Min opfattelse af etik gjorde
at jeg slagtede fyren men jeg kunne egentlig godt lide at vide hvad der er
sket.
Er der andre, der har oplevet noget lignende?

mvh
Jan

Fra : Brian Christensen

Dato : 08-05-01 13:37

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
> sket.
> Er der andre, der har oplevet noget lignende?

Hej Jan

Nej ikke selv men en af mine venner, har oplevet en fisk der pludseligt tog
farten og knaldede ind i ruden... Det gjorde den mærkelig. og efter et par
dage kunne han ikke holde ud at se på den, og ofrede den til den store
fiskegud.

Så det tror jeg godt kan ske.

Brian

Fra : iver

Dato : 08-05-01 14:14

Hej..

Jeg har næsten oplevet noget ligende.. Blot jagtede min Scalar, mine 2 små
sværddragere ind i ruden, "plims" den ene døde, den anden kunne ikke se op
eller ned.

Så i sidste uge begyndte Scarlaren også at opføre sig mærkeligt. Den jagtede
fisk der ikke fandtes.. Så nu er den lige blevet ofret til den store
fiskegud. Ark, Skør verden og skøre fisk. Nu prøve vi igen..

Hilsen Jimmi