Log on og log off?
Fra : Hans-Henrik Nørager

Dato : 07-05-01 08:37

Hej alle
Jeg er netop blevet tilsluttet esenet i Esbjerg (lokalt netværk via
kabel-tv). Det hele kører fint, men jeg har lige et par spørgsmål. Når jeg
starter computeren, bliver jeg så straks sluttet til netværket, eller sker
det først når jeg bruger internettet eller nyhedsgrupperne ? Og lukkes
forbindelsen ned når jeg lukker f.eks. Internet Eksplorer ? I kan vel godt
høre jeg ikke er vant til det her netværks haløj, jeg har kun været den
lykkelige ejer af et alm modem. Derfor ville et ikke alt for teknisk svar
være en stor hjælp.

På forhånd tak

--
Hans-Henrik Nørager
Esbjerg

Fra : Eivind Olsen

Dato : 07-05-01 09:08

uden at kende den specifikke løsning - tror jeg du altid er på

Eivind

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-05-01 13:44

Hej Hans Henrik

Jeg kender ikke Jeres specifikke netværk i Esbjerg, men hvis du kører et
logon/off program til at komme på nettet med, kommer du først på når du
kører det.
Men det lyder som om, at man faktisk er på altid via din IP adresse.
Stofa i århus kører f.eks. med logon/off program !

Vh Thomas