Fjerne e-mail på server med IMAP
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-04 11:13

Jeg har lige opdaget, at der er ved at være fyldt nogenlunde op på min
e-mail-konto hos .Mac. Den kører jo som IMAP, hvor man har e-mail
liggende på på serveren og på ens egen computer. Det kan være smart, da
man så kan se sin e-mail på andre computere evt. som webmail. Men de
gamle e-mail har jeg kun brug for at have liggende lokalt på min
computer. Kan man slette gamle e-mail på serveren, uden at de forsvinder
fra ens computer, ligesom man gør med POP3?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-04 11:13

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> computer. Kan man slette gamle e-mail på serveren, uden at de forsvinder
> fra ens computer, ligesom man gør med POP3?

Ja. Kopier dem over i en lokal folder, og slet dem fra din indboks.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-04 11:38

In article <yu2llgqndkf.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Ja. Kopier dem over i en lokal folder, og slet dem fra din indboks.

Den kommer vel så til at ligge under punktet "På min Mac", formoder jeg.
Jeg må tilstå, at det er ved at være lidt kompliceret det hele. Måske er
det mig, det gør det hele mere forvirrende, end nødvendigt er. Jeg
henter e-mail fire steder. De to er med IMAP og de to er med POP. Den
ene IMAP-konto er min hovedkonto, og der er en masse undermapper.
Hvis jeg nu finder på at trække nogle e-mail fra en anden konto over
på en af undermapperne i den, vil de så blive overført til serveren,
næste gang, jeg synkroniserer? Jeg tror, jeg vil til at rydde lidt op i
det hele. Det her er snart for forvirrende. Det var nemmere dengang, man
havde én konto og brugte Eudora med POP3. Så kunne man lave undermapper
til én hovedmappe, og det var så det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-04 12:32

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> writes:

> Den kommer vel så til at ligge under punktet "På min Mac", formoder jeg.

Ingen anelse, da jeg ikke kender din opsætning.

Tricket må ligge i at flytte dem til en folder der fysisk befinder sig
på din harddisk.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-04 11:49

> [...]
> computer. Kan man slette gamle e-mail på serveren, uden at de forsvinder
> fra ens computer, ligesom man gør med POP3?

Jeg du oprettere en lokal mailbox på diun computer og flytter dem
derover.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision TFT