Er Unison en on-line nyhedslæser?
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 08:51

Der er så meget kritik af MacSOUP, fordi det er en off-line
nyhedsgruppelæser. Men hvad med Unison. Der skal man da også selv
vælge, at nu skal den hente nye indlæg. Det gør den ikke automatisk. Er
den så på en måde ikke lige så meget off-line?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-04 09:10

> [...]
> vælge, at nu skal den hente nye indlæg. Det gør den ikke automatisk. Er
> den så på en måde ikke lige så meget off-line?

nej.

Suppen henter alle overskrifter og henter alle indlæg, og gemer dem.

Unison henter alle overskrifter og henter et først indlæget nå du vil
læse det.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 09:53

On 2004-08-03 10:10:15 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> nej.
>
> Suppen henter alle overskrifter og henter alle indlæg, og gemer dem.
>
> Unison henter alle overskrifter og henter et først indlæget nå du vil
> læse det.

Men får man så ikke ulemperne fra begge lejre? De andre online-readere
som MT-NewsWatcher eller Thunderbird henter jo selv indlæg hvert 10.
minut. Så kan man bare lige se hen på dem, for at se, om der er kommet
noget nyt. Med Unison skal man åbne vinduet i en gruppe, før den vil
hente noget. Så er MacSOUP da nærmest hurtigere og nemmere at hente
indlæg med.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-04 22:32

> Men får man så ikke ulemperne fra begge lejre?

nej - man henter kun de indlæg man læser - imodsætning til en ffline
reader hvor man enten henter alt eller møgsommeligt skal sidde og
marker de indlæg man øsnkser at hente næste gang man forbinder til sin
server.

Offline readren henter jo indlæget i det du vil læse det.

> [...]
> minut. Så kan man bare lige se hen på dem, for at se, om der er kommet
> noget nyt. Med Unison skal man åbne vinduet i en gruppe, før den vil

Nu har jeg ikke brugt den særlig meget, jeg har bare bidt mærke i at
den er nem for begyndere, OE migranter og er velintegreret med Apples
programmer - Men er der ikke en knap, hvor man kan bede den om at hente
(endnu) flere headdere, og derved ikke behøver at lukke/åbne vinduet igen??

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-04 18:18

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> reader hvor man enten henter alt eller møgsommeligt skal sidde og
> marker de indlæg man øsnkser at hente næste gang man forbinder til sin

Men med en moderne forbindelse tager det jo ikke mange sekunder at hente
alle indlæg. Det er jo kun de ulæste. De øvrige blev jo hentet, sidst
man hentede news. Hvis alternativet er at vente et halvt sekund eller
måske ligefrem skulle klikke en fejlmeddelelse væk for hvert indlæg, så
er jeg da lidt i tvivl om, hvad der er rarest. Og det tager jo også tid
at hente oversigten over indlæg i en online-newsreader.

> Offline readren henter jo indlæget i det du vil læse det.

Og der er altid lidt latenstid. Men ok, det er ganske lidt. Det er
faktisk kun Unison, der giver mig problemer her. Måske er der en eller
anden indstilling i dens måde at kommunikere med serveren, som ikke
harmonerer med TDC's newsserver.

> [...]
> (endnu) flere headdere, og derved ikke behøver at lukke/åbne vinduet igen??

Jo, det er der ganske vist. Og selv om det er nemt, så kan man jo sige,
at det er ikke nødvendigt i MT-Newswatcher og Thunderbird, der helt
automatisk henter indlæg. Og så der der jo mine evindelige problemer
med, at Unison enten giver en fejlmeddelelse, eller siger at der ikke er
nye indlæg, selv om f.eks. Thunderbird godt kan finde nogen eller henter
de sidste 450 indlæg og markerer dem som ulæste.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster