Mulitfunktionsmaskine til Mac - råd ønskes
Fra : EP Frederiksberg

Dato : 02-08-04 23:18

Jeg er på jagt efter en kombineret printer, fax, scanner og kopimaskine, der
virker på Mac. Er der nogen der har nogle gode eller evt. dårlige erfaringer
med disse? Jeg er naturligvis klar over at kvaliteten på multimaskiner ikke
er helt i top.

Både købspris og driftsomkostninger må gerne være relativt lave (efter
omstændighederne). Jeg overvejer evt. en HP Officejet 6110 til ca. 2.700,-

Mvh
Line

NB! Ved privat svar fjern FJERNDETTE i mailadr.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-08-04 15:02

EP Frederiksberg <elinepe@yahoofjerndette.dk> wrote:

> [...]
> med disse? Jeg er naturligvis klar over at kvaliteten på multimaskiner ikke

Har selv en Lexmark X85: virker OK, men det er ikke en fax.
Et par generelle råd / tjekpunkter:
1.
Printer er dit primære behov, korrekt? Se især på denne funktion og
mindre på de andre.
2.
Fax er indbygget i OS X (10.3.x). Tjek derfor, om du virkelig behøver
fax-funktion.
3.
Skal du kun skanne billeder (evt. med tekst) eller har du også brug for
OCR (optisk tekstgenkendelse).
4.
Kopifunktion skal virke, selv om computeren er slukket. Denne benytter
jeg selv sjældent, men den er yderst nyttig, når et par sider skal
kopieres i en ruf.

Håber det hjalp,
Jens