Sonyericsson k700
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 02-08-04 21:25

Hej D'herre og Damer

Jeg er lige blevet indehaver af den nye sonyericsson k700 mobiltelefon.
Men jeg kan stadig kun få den til at køre 2400 B når jeg bruger den til
internettet på min mac, det samme var også tilfældet med den gammel
T610.

Er der nogen som har et godt bud på hvad jeg gør forkert? Jeg bruger
Sonofon som selskab hvis det gør nogen forskel.
--
Nyeboe

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-08-04 21:58

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen som har et godt bud på hvad jeg gør forkert? Jeg bruger
> Sonofon som selskab hvis det gør nogen forskel.

Du skal bruge GPRS og ikke GSM-opkald. Ved GPRS får du ikke en fast
hastighed opgivet, men det er mere "dynamisk". GPRS er pakke-baseret
og derfor ikke så følsom overfor støj på linien.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 03-08-04 07:26

On 2004-08-02 22:58:11 +0200, René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> said:

> Du skal bruge GPRS og ikke GSM-opkald. Ved GPRS får du ikke en fast
> hastighed opgivet, men det er mere "dynamisk". GPRS er pakke-baseret
> og derfor ikke så følsom overfor støj på linien.

Jeg bruger også GPRS men alligevel viser status i Internetopkald kun
2400 b. Det kan selvfølgelig god være at den rigtige hastighed er
størrer men det føles ikke sådan.
--
Nyeboe

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-08-04 13:27

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> Jeg bruger også GPRS men alligevel viser status i Internetopkald kun
> 2400 b. Det kan selvfølgelig god være at den rigtige hastighed er
> størrer men det føles ikke sådan.

Når jeg bruger min T68i med min iBook vises der ingen hastighed og
derfor tror jeg at der er noget galt hos dig.

Prøv evt. at gå ind på siden http://test.info.dk og testen på 64
Kbit/s og se hvilken hastighed du downloader med.

Fra : Ollie

Dato : 03-08-04 22:40

> [...]
>
> Prøv evt. at gå ind på siden http://test.info.dk og testen på 64
> Kbit/s og se hvilken hastighed du downloader med.

Hvordan har du fået det til at virke?

Hvilket modem scripts har du brugt, for jeg kan ikke få min til at
virke.

Mvh.
Ole

Fra : René Frej Nielsen