Mac X server login og ud
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-07-04 10:24

Hej

Et lille spørgsmål måske mest til win xp brugere...

Jeg sidder og tester forskellige brugerkontoer opsat på en Mac osX
server (10.3). Når jeg logger på fra win (xp) maskinen husker den mit
login og jeg kan ikke lige finde knappen til at logge af serveren så at
jeg _ikke_ skal logge helt ud af win maskinen...

På mac'en er der den der lille eject knap, findes der ikke noget
tilsvarende så man kan logge ud på pc'en?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Michael Holm

Dato : 30-07-04 11:00

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
>
> På mac'en er der den der lille eject knap, findes der ikke noget
> tilsvarende så man kan logge ud på pc'en?

nej (jeg har ikke kunne finde den :( har også en enkelt XP på arbejdet,
og syntes det er rigtigt underligt man ikke kan eject -
Håber der kommer een og siger jeg tager fejl !

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 30-07-04 23:24

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> nej (jeg har ikke kunne finde den :( har også en enkelt XP på arbejdet,
> og syntes det er rigtigt underligt man ikke kan eject -
> Håber der kommer een og siger jeg tager fejl !

Jeg sad og tænkte på

net use [drevbogstav]: /delete

men det er fordi jeg er vant til at bruge mappede drev samt en
kommandoprompt.

Microsofts officielle guide til Windows XP Home+Pro findes her:

"How to connect and disconnect a network drive in Windows XP"
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308582>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-04 02:36

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> [...]
>
> Microsofts officielle guide til Windows XP Home+Pro findes her:
>
> "How to connect and disconnect a network drive in Windows XP"

Hehe, jeg elsker disse tutorials (gør sådan og sådan) og så er der bare
ikke nogen af tingene der passer... Men jeg tror måske jeg har set
funktionen "Map network drive" et eller andet sted...

Takker.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-07-04 13:22

On Fri, 30 Jul 2004 11:24:29 +0200, Nicolai Brandt wrote:

> På mac'en er der den der lille eject knap, findes der ikke noget
> tilsvarende så man kan logge ud på pc'en?

Skal det absolut være en knap, eller kan du nøjes med at højreklikke
på drevet og vælge "Afbryd forbindelse til drev"?

--
MVH
osv...

Fra : Michael Holm

Dato : 30-07-04 13:42

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Skal det absolut være en knap, eller kan du nøjes med at højreklikke
> på drevet og vælge "Afbryd forbindelse til drev"?

men når man vil havde kontakt til drevet igen, skal man så taste
brugernavn og pasord igen, eller husker den det ? (for mig er det bedst
hvis den ikke husker det :)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-07-04 13:58

On Fri, 30 Jul 2004 14:41:53 +0200, Michael Holm wrote:

> men når man vil havde kontakt til drevet igen, skal man så taste
> brugernavn og pasord igen, eller husker den det ? (for mig er det bedst
> hvis den ikke husker det :)

Den husker det ikke.
--
MVH
osv...

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 30-07-04 14:55

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Skal det absolut være en knap, eller kan du nøjes med at højreklikke
> på drevet og vælge "Afbryd forbindelse til drev"?

Jo, men der er ikke noget drev... Det er mapper med 'rør' på... Og dem
kan man ikke få til at gå væk. På mac'en bliver alting jo mounted, det
virker som om win arbejder lidt anderledes... Når jeg har et åbent
vindue skriver jeg adressen i vinduet \\xxx.xxx.xxx.xxx\<min_mappe> og
får så et lille vindue hvor jeg kan skrive navn og kodeord. Derefter kan
jeg se min mappe. Men hvis jeg så gerne vil se en anden mappe med et
andet navn og kodeord så skal jeg logge helt ud af xp... Ken det skyldes
at jeg har en xp pro version og ikke en home version?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-07-04 15:53

On Fri, 30 Jul 2004 15:54:48 +0200, Nicolai Brandt wrote:

> Jo, men der er ikke noget drev... Det er mapper med 'rør' på... Og dem
> kan man ikke få til at gå væk.

Hvorfor mounter du ikke dit share som et drev i stedet for?

> [...]
> andet navn og kodeord så skal jeg logge helt ud af xp... Ken det skyldes
> at jeg har en xp pro version og ikke en home version?

Nej, det har ikke noget at gøre med forskellen mellem home og pro. Den
forskel består hovedsageligt mellem at kunne logge på et domæne eller
ej, samt understøttelsen af flere CPU'er.

--
MVH
osv...

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-04 02:36

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Hvorfor mounter du ikke dit share som et drev i stedet for?

Det ville jeg også meget gerne, men det er ikke mig der valgte det
skulle være en mappe... Det virker en del mere problematisk end på
mac'en, men det skyldes nok også mit forholdsvis ringe kendskab til win
og til hvordan man gør ting på den platform

> Nej, det har ikke noget at gøre med forskellen mellem home og pro. Den
> forskel består hovedsageligt mellem at kunne logge på et domæne eller
> ej, samt understøttelsen af flere CPU'er.

Ah, ok. Så lærte jeg også noget nyt i dag. Jeg troede rent faktisk der
var stor forskel på pro og home mht softwaren...

Tak for svaret

--
Mvh Nicolai Brandt