Fyld dropdown problem
Fra : Nederbasse

Dato : 07-08-04 23:15

Hejsa
PÅ en side med en for har jeg en dropdown box som bliver lavet med denne
kode:

html kode
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "XXXXX", "XXXXX");
mysql_select_db("XXXXXX");
$result = mysql_query("SELECT * FROM partners");
if(!$result) die("MySQL-fejl: ".mysql_error() );
if (mysql_num_rows($result)) {
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
?>

<select size="1" name="partner">
<option value="<? echo $row["partner"]; ?>"><? echo $row["partner"];
?></option>
</select>

<?php
}
}
else {
echo "Der er ikke noget partneri databasen" ;
}
mysql_close($conn);
?>

Hvorfor får jeg flere dropdown boxe istedet for at der kun er en som
indeholder de date der er i tabellen ?

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 07-08-04 23:17

Nederbasse wrote:

[cut en masse kode]

> Hvorfor får jeg flere dropdown boxe istedet for at der kun er en som
> indeholder de date der er i tabellen ?

Fordi du har <select.....> inde i din løkke? Flyt dem op før løkken.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 07-08-04 23:21

Anders Lund wrote:

> Fordi du har <select.....> inde i din løkke? Flyt dem op før løkken.

Efter at have kigget noget mere på din kode, ser det jo helt underligt
ud. Får du ikke noget underlig kode ud af det? Jeg mener, du har også
afslutningen på din HTML kode (</html>) liggende inden i din løkke. Det
skal ligge uden for!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 07-08-04 23:45

> [...]
> ud. Får du ikke noget underlig kode ud af det? Jeg mener, du har også
> afslutningen på din HTML kode (</html>) liggende inden i din løkke. Det

Det er kun et udsnit af siden
Og ja -jeg har lavet en dumme fejl og sat <selec>t inde i løkken, måske
skulle man gå i seng nu

Lars

Fra : Tom Sommer

Dato : 07-08-04 23:21

Nederbasse wrote:

> [...]
> mysql_close($conn);
> ?>
>
> Hvorfor får jeg flere dropdown boxe istedet for at der kun er en som

Logisk... Du looper <select> tag'et, flyt det ud af while loopet

--
Tom Sommer
http://www.dreamcoder.dk