Rense tabel i mysql
Fra : Brian Emilius

Dato : 15-07-04 16:52

Hej NG

Jeg har en mysql tabel, som jeg gerne vil rense ud i.
Tabellen har to rækker: 'bruger' og 'dokumenter'.

I 'dokumenter' er der en række tal delt af kommaer, men nogen gange sker det
at der opstår to kommaer efter hinanden og nogen gange sker det at der er et
komma som det første tegn. Jeg vil gerne fjerne kommaet i første position
(hvis der er et) og lave de to kommaer om til et (hvis der er to kommaer).
Hvordan gør jeg det lettest?
Jeg leder efter en funktion, der kører alle rækkerne igennem og skifter det
ovenstående ud.

'bruger' har forskelligt, men unikt indhold og antallet af rækker varierer
fra dag til dag.

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 17-07-04 14:05

On Thu, 15 Jul 2004 17:51:55 +0200, "Brian Emilius" <msn@emilius.dk>
wrote:

> [...]
> (hvis der er et) og lave de to kommaer om til et (hvis der er to kommaer).

Ville det ikke være bedre at sørge for, at problemet ikke opstår til
at starte med?

Venligst
Thomas

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 19-07-04 08:43

> [...]
> Hvordan gør jeg det lettest?
> Jeg leder efter en funktion, der kører alle rækkerne igennem og skifter

Skal det forstås sådan, at kolonnen 'dokumenter' indeholder bruger-id'er på
de brugere, som på se dokumentet?

Hvis det er tilfældet vil jeg foreslå dig at du laver en række for hver
bruger der må se det pågældende dokument.
Det lyder som en mange-mange relation (ét dokument kan være tilknyttet mange
brugere og én bruger kan have mange dokumenter).

På den måde slipper du helt for kommaerne...

/Thomas