onClick=..... PHP ?
Fra : Jesper

Dato : 13-07-04 16:20

Jeg hr et script og jeg vil gerne accese min database efter at der er
klikket på en radiobotton.

onclick = " "
Hmm, hvad gør man. Jeg heg testet med nogle echos men det ser ikke ud
til at denne kombination af java og php virker, eller hva?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-04 16:58

Jesper skrev:

>Jeg hr et script og jeg vil gerne accese min database efter at der er
>klikket på en radiobotton.

Det gør du ved at lave en submitknap til en form der som action
bestiller en php-side. Det er ren HTML.

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 13-07-04 17:01

Ja det går nok ikke med jscrpt og php (client og server) på samme tid.

hvordan faen kan jeg så lave et php script efter at der er trykket på
en radio-button?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-04 17:20

Jesper skrev:

>hvordan faen kan jeg så lave et php script efter at der er trykket på
>en radio-button?

<form action='?page=indmeldelse&amp;okay=0&amp;chang=0' method='post'>
<input type='submit' value='Indmeldelse' />
</form>

Sådan får jeg en submitknap til at kalde en php-side med parametre (okay og chang). Nu
hedder siden index.php, så derfor kan kaldet laves så simpelt, men hvis
den f.eks. hed tjekinput.php, kunne kaldet se sådan ud:

<form action='tjekinput.php?page=indmeldelse&amp;okay=0&amp;chang=0' method='post'>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 13-07-04 19:09

Jesper <asdsdnS@hotmail.com> writes:

> Ja det går nok ikke med jscrpt og php (client og server) på samme tid.
>
> hvordan faen kan jeg så lave et php script efter at der er trykket på
> en radio-button?

Det du skal gøre er at submitte formularen til dit PHP script med din
onclick. Dette har dog i sig selv intet med PHP at gøre, hvorfor jeg
er sikker på de kan give en meget bedre forklaring i
<dk.edb.internet.webdesign.clientside>.

Jeg har derfor postet dette indlæg til begge grupper og svar på det
skulle gerne ende i clientside gruppen.

- Jacob Atzen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-04 19:04

Jesper <joapasnS@hotmail.com> wrote in

> java

JavaScript, ikke java!

Men du har ret, du kan ikke kombinere javascript og php på den måde -
og grunden er at javascript bliver afviklet på klienten, php på
serveren.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"