www.x.dk/index.php?page=hej
Fra : Lars

Dato : 09-07-04 15:01

Hvordan gør man det. Jeg har prøvet en hel del, men så kopier den
bare siderne samme hvorfor. Det jeg har prøvet er:

if($_GET[page] == "hej"){
include("/hej.php"); }

Men det virker ikke når jeg linker det sårn her:

Er der nogle som kan give nogle gode svar på hvorfor den ikke
gider at gører det korrekt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 09-07-04 15:06

Lars wrote:

> Hvordan gør man det. Jeg har prøvet en hel del, men så kopier den
> bare siderne samme hvorfor. Det jeg har prøvet er:
>
> if($_GET[page] == "hej"){
> include("/hej.php"); }

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg bruger den sådan:

$_GET["page"] - altså med "

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-07-04 15:05

Lars wrote:
> Hvordan gør man det. Jeg har prøvet en hel del, men så kopier den
> bare siderne samme hvorfor. Det jeg har prøvet er:
>
> if($_GET[page] == "hej"){
^^^^^
$_GET['page'] <-- med pinger

Mvh
Tonni

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-04 15:48

On 09 Jul 2004 14:01:22 GMT, Lars <geslozzen@hotmail.com> wrote:

> if($_GET[page] == "hej"){

Andre nævner at du bør bruge plinger (og det bør du), men da page ikke
er en konstant i forvejen, er det næppe problemet her.

> include("/hej.php");

/ henviser til det lokale filsystem, og ikke bare set fra webscope.
Enten kan du give en relativ sti, fx:

include("../hej.php");

... eller, hvis du ikke ved, om du befinder dig i et underdir eller
lignende, så:

include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/hej.php");

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jf. (og ikke jvf.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-04 15:51

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in

> Andre nævner at du bør bruge plinger (og det bør du), men da
> page ikke er en konstant i forvejen, er det næppe problemet her.

Men det vil give en warning hvis man har dem slået til.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-07-04 22:51

On 09 Jul 2004 14:51:06 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

>Men det vil give en warning hvis man har dem slået til.

<pedant>
... en notice ..
</pedant>

:)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-04 06:23

> <pedant>
> .. en notice ..
> </pedant>

Så iorden - har det hele slået til på min lokale (windows)
udviklingsserver. Har faktisk haft en interessant indflydelse på min
kodestil.
Hvor jeg før i tiden gerne skrev if($foo) skriver jeg nu for det
meste if(isset($foo)) for at undgå de notices, warnings og meget mere
man ikke ser på webhoteller.

Fra : Christian Hjort

Dato : 09-07-04 16:11

Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Men det virker ikke når jeg linker det sårn her:
>
> Er der nogle som kan give nogle gode svar på hvorfor den ikke

uden at være sikker tror jeg det er noget med dine skråstreger [/]

Prøv at fjerne dem, da koden ser rigtig ud.

Fra : Lars

Dato : 09-07-04 19:28

Christian Hjort wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Prøv at fjerne dem, da koden ser rigtig ud.
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
Jeg vil da lige prøve det som nok er en god ide. :D

Fra : Lars

Dato : 09-07-04 20:23

> [...]
>
> Prøv at fjerne dem, da koden ser rigtig ud.
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
Det virker stadig ikke.

Fra : Lars

Dato : 09-07-04 20:32

> [...]
>
> Prøv at fjerne dem, da koden ser rigtig ud.
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
Det virker stadig ikke.

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-07-04 19:03

Lars wrote:

> [...]
>
> if($_GET[page] == "hej"){
> include("/hej.php"); }
>
> Men det virker ikke når jeg linker det sårn her:

er ikke en GET, men en POST

dvs.

$_POST['page']

eller bare $_REQUEST['page']

--
regards, Peter Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-04 20:40

Peter Larsen wrote:

> er ikke en GET, men en POST
>
> dvs.
>
> $_POST['page']
>
> eller bare $_REQUEST['page']

Øøøh - hvornår siden er et a href - med parameter blevet en post?

mvh
Johan

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-07-04 23:25

Johan Holst Nielsen wrote:

> Øøøh - hvornår siden er et a href - med parameter blevet en post?

Ved jeg så heller ikke lige..

nevermind me..!

--
regards, Peter Larsen

Fra : -Thomas H.-

Dato : 16-07-04 12:54

"Lars" <geslozzen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det virker ikke når jeg linker det sårn her:
>
> Er der nogle som kan give nogle gode svar på hvorfor den ikke

Du kan godt lave det uden en if sætning..

Jeg har gjort sådan her:

$side = $_GET['side'];
$ext = '.php';

include($side.$ext);

og hvis du skal lave det med en if sætning, så ville jeg gøre det sådan her:

$side = $_GET['side'];

if($side == hej){
$fside = 'hej.php';
}else{
$fside = 'et eller andet.php';
}

include($fside);

variablen $fside er bare noget jeg har fundet på.

Det er testet efter på min egen server, og det virker
Håber det er det du skulle bruge.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-07-04 14:56

On Fri, 16 Jul 2004 13:53:40 +0200, "-Thomas H.-" <condor-9@mail.xx>
wrote:

>$side = $_GET['side'];
>$ext = '.php';
>
>include($side.$ext);

Det giver mulighed for at en fremmed person kan få sin egen PHP-kode
afviklet på den server (hvis $_GET['side'] indeholder en URL, der med
..php-extension stadigvæk spytter rå PHP-kode tilbage)

>og hvis du skal lave det med en if sætning, så ville jeg gøre det sådan her:
[..]

Det er noget mere hensigtsmæssigt.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: alle sammen (og ikke allesammen)

Fra : Thomas H.

Dato : 16-07-04 15:26

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver mulighed for at en fremmed person kan få sin egen PHP-kode
> afviklet på den server (hvis $_GET['side'] indeholder en URL, der med
> .php-extension stadigvæk spytter rå PHP-kode tilbage)

Det er rigtigt, den havde jeg ikke tænkt på.. glem hvad jeg skrev..

MVH
Thomas H.