helligdage
Fra : Frederik Sunne

Dato : 08-07-04 17:15

Hej gruppe,

Der er vel ikke een som ligger inde med et PHP script, som kan angive om en
dag
er en dansk helligdag? - de skifter jo en del fra år til år.

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-07-04 08:25

Frederik Sunne wrote:
> Der er vel ikke een som ligger inde med et PHP script, som kan angive om en
> dag
> er en dansk helligdag? - de skifter jo en del fra år til år.

nej, men hvis du finder en er jeg ret interesseret... :)

--
ulrik nielsen
excuse of the day : Smell from unhygienic janitorial staff wrecked the

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-07-04 13:24

Således skrev Frederik Sunne den Thu, 8 Jul 2004 18:14:30 +0200:

>Hej gruppe,
>
>Der er vel ikke een som ligger inde med et PHP script, som kan angive om en
>dag
>er en dansk helligdag? - de skifter jo en del fra år til år.

Der er denne her, som desværre ikke er i php, men vba.

<http://erfa.teknologisk.dk/erfaaccess/videnbase/Kodeeksempler/datoer/Helligdage.txt>

Jeg kan dog ikke forestille mig at det vil være noget større problem
at skrive det om, men det kommer jo nok an på hvor stor din kodehat
er...

Knud
--
I’ve always wanted to be a procrastinator.

Fra : Frederik Sunne

Dato : 09-07-04 13:57

Hej,

Tak for scriptet - nej visual basic er ikke min store side, men mon ikke
det kan lykkes. Jeg har bare ikke lige tiden nu, men det ville da være
møg smart at have liggende.

Jeg fandt også et Excel ark som kunne konverteres.

http://www.folkekirken.dk/downloads2/kalender.xls

Og selvfølgelig - hvis der er andre som har lidt tid til overs, og som
har erfaring med VB, som gider konvertere det til PHP ville det være værdsat
;)

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-07-04 23:57

Frederik Sunne wrote:

> Der er vel ikke een som ligger inde med et PHP script, som kan angive om en
> dag er en dansk helligdag? - de skifter jo en del fra år til år.

En hurtig Google-søgning giver følgende PHP-script <URL:
http://www.thorsnet.dk/index?m=Scripts&side=vis_script&sefil=helligdage
>, som ligner det, i andet indlæg, nævnte VB-script en hel del.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, så hvorvidt det er fejlfrit må du
lige selv gennemteste

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh«, Byte.

Fra : Frederik Sunne

Dato : 12-07-04 12:29

Ja, den bruger kaldet "easter_days()", som mine to webhoteller med PHP 4.2.2
og PHP 4.3.3
siger ikke er defineret. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg napper bare Excel arket
og konverterer det.

- Frederik