fjerne lodret scrollbar i indbygget ramme
Fra : martin

Dato : 09-08-04 20:20

Jeg har en hjemmeside, hvor indholdet af linksene visses i en
indbygget(indsat) ramme.

Når jeg kontrollere linket, er der både en lodret og vandret
scrollbar i den indsatte ramme.

Den lodrette er helt okay, men hvordan sikrer jeg mig at den
vandret scrollbar ikke vises???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-04 20:22

martin wrote:
> [...]
> scrollbar i den indsatte ramme.
>
> Den lodrette er helt okay, men hvordan sikrer jeg mig at den

Ved at undlade at have defineret fast bredde på noget som helst i det
indhold, der er indlæst i rammen.

http://www.html-faq.dk/2015.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : martin

Dato : 09-08-04 20:26

> Ved at undlade at have defineret fast bredde på noget som helst i det
> indhold, der er indlæst i rammen.

på nogle af de sider der dukker frem er der faktisk ikke defineret fast
brede på noget, så det undrer mig lidt.

Men se lige min hjemmeside, så kan du selv se det, om jeg tager helt
fejl...

www.bekker.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-04 20:46

martin wrote:

> på nogle af de sider der dukker frem er der faktisk ikke defineret
> fast brede på noget, så det undrer mig lidt.
>
> Men se lige min hjemmeside, så kan du selv se det, om jeg tager helt
> fejl...

Undskyld, min fejl. i farten så jeg det som standardklagen over vandret
scroll. ;o/

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-04 20:58

martin skrev:

>Men se lige min hjemmeside, så kan du selv se det, om jeg tager helt
>fejl...

Tjah - en menu som ikke virker i Mozilla/Firefox og bruger man
IE. så et åndsvagt ingenhøjreklikscript.
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-08-04 22:38

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tjah - en menu som ikke virker i Mozilla/Firefox og bruger man
> IE. så et åndsvagt ingenhøjreklikscript.
> --
> Knud

Knud du skal bare højreklikke udenfor det sorte, så kan du se kilden.
Men OK det er kun kilden på det udenom man så får frem.

Nu er siden lavet i Frontpage 5, så der mangler en doctype, men
derudover lurede jeg også på at der er en linie der hedder:
Lidt længere nede er der en der hedder:
charset=windows-1252">

Jeg sidder og bilder mig ind at det er forkert.

Men når vi slet ikke kan se koden uden at bryde din beskyttelse, hvilket
egentlig ikke skulle være noget problem, så er det altså svært at hjælpe
dig.

PerR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-04 22:51

Per Rasmussen skrev:

>Knud du skal bare højreklikke udenfor det sorte, så kan du se kilden.
>Men OK det er kun kilden på det udenom man så får frem.

Trods al form for »beskyttelse«, så kan man sagtens se
kildekoden, det er bare lidt mere besværligt og det gider jeg
ikke for at forsøge at hjælpe en, der bevidst vil forhindre en i
at se kildekoden.

Og når man så ovenikøbet har valgt at bruge en menu, som ikke
virker i min foretrukne browser, så er jeg stået af.
--
Knud

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-08-04 23:09

> [...]
> kildekoden, det er bare lidt mere besværligt og det gider jeg
> ikke for at forsøge at hjælpe en, der bevidst vil forhindre en i

Det har du ret i, jeg gider heller ikke bruge tid på det.

> Og når man så ovenikøbet har valgt at bruge en menu, som ikke
> virker i min foretrukne browser, så er jeg stået af.
> --
> Knud

Korrekt menuen virker ikke i Firefox, og virker kun delvist i Opera.
I firefox rykker kassen med menuen en smule til venstre i forhold til
resten.

PerR