popup vinduer
Fra : Bent Andersen

Dato : 08-08-04 22:41

Hej

jg sidder med en side hvor jeg leger med popup vinduer, men nu har jeg hørt
at popup-stoppere ikke kan kende forskel på reklame popup og mine selvalgte
popup vinduer.

Er det rigtigt ?? kan det virkelig passe !!!

mvh
Bent

www.t-shirtshop.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 08-08-04 23:04

"Bent Andersen" <seritex@seritex.invalid> wrote:

> jg sidder med en side hvor jeg leger med popup vinduer, men nu har
> jeg hørt at popup-stoppere ikke kan kende forskel på reklame popup
> og mine selvalgte popup vinduer.

Både og. Popup-stoppere/-blokkere forhindrer som regel blot popups, man
som bruger ikke selv har bedt om.

Popups som resultat af en egentlig handling - f.eks. *klik* på et
billede eller en stump tekst - blokeres ikke. Dog kan en popup her også
blive fanget, hvis den f.eks. er et slutresultat af flere javascript-
funktioner og altså ikke er den "direkte" konsekvens af et klik.

Automatisk åbning af popups ved indlæsning af en side vil derimod
altid, svjv, blive fanget af en popupblokker.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-08-04 00:31

"Bent Andersen" <seritex@seritex.invalid> writes:

> [...]
> popup vinduer.
>
> Er det rigtigt ?? kan det virkelig passe !!!

Et rungende "måske".
Det afhænger *helt* af popup-stopperen. De findes i *mange* varianter.

De mest moderne er indbygget i browseren, og kan se forskel på om
popup'en kommer som respons på en bruger-handling (typisk muse-klik
eller keyboard-tryk). Mindre avancerede popup-stoppere blokkerer alt.

Du kan ikke vide hvilken type popup-stopper brugeren bruger, så du bør
måske antage det værste: at alle popup'er bliver stoppet.

/L