Definere tekst og farve i Javascript
Fra : Martin Mogensen

Dato : 08-08-04 02:24

Jeg er ved at bygge en side og har lavet menuen i i Javascript for at undgå
at skulle ændre hver side hver gang en side bliver ændret/tilføjet. Nu vil
jeg så gerne kunne styre placering af menu, font, farve, scroll-over på
menuteksten - hvordan tilføjer jeg det? Javascript er ikke mit stærkeste...

Kan der tilføjes noget til det eksisterende script eller skal der laves et
nyt og hvordan?

Her er hvad jeg har brugt indtil nu:

<head>
<script type="text/javascript" src="menukode.js"></script>
</head>

<script type="text/javascript">document.write(menu)</script>

menukode.js:

2</a><br />'

Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-04 02:37

Martin Mogensen skrev:

> [...]
>menuteksten - hvordan tilføjer jeg det? Javascript er ikke mit stærkeste...

Brug css til det.
Kig på http://html.dk/tutorials/css/
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-08-04 13:36

Martin Mogensen wrote:

> [...]
>
> Kan der tilføjes noget til det eksisterende script eller skal der laves et

Brug CSS til at style dine elementer.

PS. Dine sider vil *ikke* blive indekseret af søgemaskiner, da de ikke
kan forstå javascript. Overvej at brug SSI istedet for.
http://html-faq.dk/2014.asp

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin Mogensen

Dato : 08-08-04 23:48

"Martin Hintzmann Andersen" <user@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Brug CSS til at style dine elementer.
>
> PS. Dine sider vil *ikke* blive indekseret af søgemaskiner, da de ikke
> kan forstå javascript. Overvej at brug SSI istedet for.
> http://html-faq.dk/2014.asp

Så jeg skal altså helt droppe Javascript og kun bruge CSS? I så fald burde
jeg jo lave alle siderne om i CSS også for nemheds skyld?

Nogen der kan poste et CSS script til menu der modsvarer det jeg postede i
Javascript?

Har desværre ikke adgang til asp på den pågældende server - har testet SSI
metoden.

Martin

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-08-04 00:44

Martin Mogensen wrote:
> "Martin Hintzmann Andersen" <user@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Så jeg skal altså helt droppe Javascript og kun bruge CSS? I så fald burde
> jeg jo lave alle siderne om i CSS også for nemheds skyld?

Nej, jeg skrev ikke at du helt skulle droppe javascript. Man kan sagtens
lave en menu i almindelig html og så bruge det som datagrundlag for en
javascript menu.
Se f.eks. mhaList
http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example1.html

Den gør brug af helt almindelig HTML. Den er struktureret i en uordnet
liste med links. Noget javascript løber listen igennem og tilføjer
ikoner, funktionalitet og skjule lukket elementer.
Da menuen gør brug af helt almindelig html, vil den være tilgængelig for
alle, både folk uden javascript og søgemaskiner.

> Nogen der kan poste et CSS script til menu der modsvarer det jeg postede i
> Javascript?

Kig på mhaList
http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

> Har desværre ikke adgang til asp på den pågældende server - har testet SSI
> metoden.

Hvis du ikke har adgang til serverside scripting, så kan du bruge ReplaceEm
http://www.orbit.org/replace/
Den fletter din menu ind på alle dine sider på din lokalemaskine,
dernæst skal du bare uploade dem til din web-server.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/