css og iframe
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-04 15:11

Hej alle sammen

Jeg har et stort problem, på min hjemmeside www.darkskies.dk har
jeg en iframe i midten, f.eks. hvis I klikker på Links, er alle
linksene i browserens standard farver, jeg har prøvet at sætte en
reference til min css fil i iframen, men så går Opera og Mozilla
agurk, de smider tingene ude til højre, så man skal scrolle
vandret.

Hvad skal der laves før at css filen kan være i min iframe, så
man er fri for at scolle vandret?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-04 15:18

En anden ting som er galt.

I Opera og Mozilla er layoutet smidt ud til venstre, men i IE er det
i midten, jeg har en center i min kode, Opera og Mozilla vil ikke
centerer det, hvad er der galt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 15:22

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> reference til min css fil i iframen, men så går Opera og Mozilla
> agurk, de smider tingene ude til højre, så man skal scrolle

Dit iframedokument er kun et html-fragment - det skal være en hel
html-fil (i modsætning til hvis du bruger SSI-include, så ville
html-fragmentet være helt i orden).

Du kan ikke linke css-ark til et fragment - lav et helt html-
dokument (midt.asp) eller skip iframen og brug SSI i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-04 16:23

Jens GyldenkærneClausen wrote

> Dit iframedokument er kun et html-fragment - det skal være en hel
> html-fil (i modsætning til hvis du bruger SSI-include, så ville
> html-fragmentet være helt i orden).

Jeg har prøvet at lave et helt html dokument, men det hjalp heller
ikke.

> Du kan ikke linke css-ark til et fragment - lav et helt html-
> dokument (midt.asp) eller skip iframen og brug SSI i stedet.

Jeg prøver at kigger på SSI.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-04 16:44

Hej Jens

Hvis jeg laver det midtereste som en SSI fil, kan jeg så lave at det
er kun den som kan scrolle?
f.eks. Hvis men har 20 linier tekst og man har sat højden til at være
10 px, kan man det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-04 17:58

Martin Jørgensen skrev:

>Hvis jeg laver det midtereste som en SSI fil, kan jeg så lave at det
>er kun den som kan scrolle?
>f.eks. Hvis men har 20 linier tekst og man har sat højden til at være
>10 px, kan man det?

Css:
#minscroll {height: 10px; overflow: auto}

og så indholdet i en <div>:

indhold
--
Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-04 18:08

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Css:
> #minscroll {height: 10px; overflow: auto}
>
> og så indholdet i en <div>:

> indhold
> --
> Knud

Hej Knud

Tak for koden, jeg mente nu at det kun er den midtereste "div" som skal
scrolles, og ikke hele browseren.

Er det muligt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-04 18:29

Martin Jørgensen skrev:

>Tak for koden, jeg mente nu at det kun er den midtereste "div" som skal
>scrolles, og ikke hele browseren.

Øhh ja, du smider det indhold, som du vil have vist med
scrollmulighed i en div.
--
Knud