Knappers udseende
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 12:33

Hvis jeg laver en knap vha.

<button>tekst</button>

får jeg en nydelig, afrundet knap med den angivne tekst, men hvis
teksten er lang, fx

<button>meget laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tekst</button>

indsættes der mere luft før og efter. Og rammen bliver grovere.
Hvorfor? Og hvordan forhindres det?

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 12:52

Henrik skrev:

> <button>meget laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tekst</button>
>
> indsættes der mere luft før og efter. Og rammen bliver grovere.
> Hvorfor? Og hvordan forhindres det?

Har du en eksempelside?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 13:22

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Har du en eksempelside?

Ja. http://home20.inet.tele.dk/hsnog/

Og jeg har også en tilføjelse som selvfølgelig skulle have været med
første gang: Det er IE6.0 der opfører sig underligt; Firefox og Opera
(bl.a.) opfører sig som jeg forventer. Noget sjusket at jeg ikke
prøvede dem i første omgang.

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 14:15

Henrik skrev:

> [...]
> været med første gang: Det er IE6.0 der opfører sig
> underligt; Firefox og Opera (bl.a.) opfører sig som jeg

Jeg kan godt se dit problem - underlig opførsel af IE.

Jeg har forsøgt med margin og padding på hhv. button og et indre
element i button - men det hjælper ikke.

Til gengæld virker følgende hack:

   button { overflow: visible; }

Det påvirker ikke Firefox og Opera, men man kan evt. gemme det i en
conditional hvis det alene er IE der skal se koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 14:20

> [...]

> Det påvirker ikke Firefox og Opera, men man kan evt. gemme det i en
> conditional hvis det alene er IE der skal se koden.

Tak. Du holder dit sædvanlige niveau. Lige som IE.

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 14:26

Henrik skrev:

> Tak. Du holder dit sædvanlige niveau. Lige som IE.

Selv tak. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 14:29

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
> signatur.

Er gjort. Og jeg vil bestræbe mig på at følge den gode idé.

--
Henrik