Validering af sider
Fra : Storm

Dato : 05-08-04 21:21

Jeg har nogle menuer der fungerer fint, men ikke desto mindre kommer der
et splitsekund en fejlmelding i browserens bundlinie: "Der opstod en
scriptfejl... " - så forsvinder den igen, men det virker jo ikke
tillidsvækkende.

Hvad gør i for at finde årsagen til sådan en melding?
Hvad er den bedste måde at validere sine sider på?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Dan Molberg

Dato : 05-08-04 21:29

Storm wrote:
> [...]
> tillidsvækkende.
>
> Hvad gør i for at finde årsagen til sådan en melding?
> Hvad er den bedste måde at validere sine sider på?
Smid dine JavaScripts i dk.edb.internet.webdesign.clientside og så vil de
nok fortælle dig hvad der er galt.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-04 21:31

Storm wrote:
> [...]
> tillidsvækkende.
>
> Hvad gør i for at finde årsagen til sådan en melding?
> Hvad er den bedste måde at validere sine sider på?

Et godt sted at starte, ville være at spørge i javascriptgruppen, når nu du
har en javascriptfejl. Dernæst ville det være en rigtig god ide at give en
url til den side, der laver fejl. Så vil det være meget lettere for
javascripteksperterne at komme med et kvalificeret svar.

Jeg sætter FUT til news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Storm

Dato : 05-08-04 21:50

Erik Ginnerskov <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> [...]
> javascripteksperterne at komme med et kvalificeret svar.
>
> Jeg sætter FUT til news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

ok - (men jeg ville jo gerne finde ud af det selv uden af blamere mig
med url etc. - Jeg kunne jo også sige pyt siden virker).
Men altså hvis man ønsker råd må man jo også vove noget siden er:
http://www.danskfolkeferie.dk/html/rodhus_sport/rodhus_index.html

Fejlmeldingen kommer kun på pc - jeg sidder nu på en Mac hvor det kører
uden problemer - derfor kan jeg kun gengive den efter humkommelsen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-04 21:58

Storm wrote:

> [...]
>
> Fejlmeldingen kommer kun på pc - jeg sidder nu på en Mac hvor det
> kører uden problemer - derfor kan jeg kun gengive den efter

Fejlen vises ikke i Mozilla, men IE siger fejl i linje 26: MM ikke
defineret.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Storm

Dato : 05-08-04 22:02

Erik Ginnerskov <erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> Fejlen vises ikke i Mozilla, men IE siger fejl i linje 26: MM ikke
> defineret.

Tak skal du have - Det kan jo ikke være alvorligt - bare generende. Det
var derfor jeg gerne ville have et tip til hvordan andre validerer.

Hvad betyder MM?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 05-08-04 22:06

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Hvad betyder MM?

Sorry - det er lavet med en editor i foråret, (jeg ville bare rette det
her i varmen mens jeg har tid) jeg har ikke selv håndkodet.. derfor den
dumme kommentar.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Anskjær

Dato : 05-08-04 22:08

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Tak skal du have - Det kan jo ikke være alvorligt - bare generende. Det
> var derfor jeg gerne ville have et tip til hvordan andre validerer.
>
> Hvad betyder MM?

Jeg gætter på du bruger webweaver som html-editor, den bruger i hvert
tilfælde ofte navnet MM til at lave menuer og andet javascript. Prøv at find
MM i linje 26 eller 27 og ændr det til MM_p og se om det hjælper.

Mvh
Peter

Fra : Storm

Dato : 05-08-04 22:11

Peter Anskjær <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> wrote:

> [...]
> tilfælde ofte navnet MM til at lave menuer og andet javascript. Prøv at find
> MM i linje 26 eller 27 og ændr det til MM_p og se om det hjælper.

Tak for tip - jeg prøver (snarest) - det er rigtigt at menuen er lavet
med Dreamweaver.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Peter Anskjær

Dato : 05-08-04 21:59

> [...]
>
> Fejlmeldingen kommer kun på pc - jeg sidder nu på en Mac hvor det kører
> uden problemer - derfor kan jeg kun gengive den efter humkommelsen.

Fejlmeddelelsen hos mig siger du bruger MM i linje 27 uden at have defineret
den, jeg kan godt se du sætter a=MM, men jeg kan heller ikke se hvor den
kommer fra, skulle det have været MM_p, det giver i hvert tilfælde
umiddelbart mere mening.
Bortset fra det, så kunne du med fordel lave din menu med css i stedet og så
droppe gif'er som knapper til fordel for tekst, det vil hjælpe på
søgemaskineplaceringer og ganske enkelt være kønnere.

Mvh
Peter

Fra : Storm

Dato : 06-08-04 22:05

> [...]

> den, jeg kan godt se du sætter a=MM, men jeg kan heller ikke se hvor den
> kommer fra, skulle det have været MM_p, det giver i hvert tilfælde

Jeg mener jeg har fået det løst ved jeres hjælp. Jeg tror der simpelthen
var "tabt et &nbsp; efter MM i linien.
Ihvertfald hvis jeg rettede:
a=MM&nbsp;_preloadImages.arguments til
a=MM_preloadImages.arguments

fungerer det uden fejlmeddelelser.

Mange tak for hintet.

> Bortset fra det, så kunne du med fordel lave din menu med css i stedet og så
> droppe gif'er som knapper til fordel for tekst, det vil hjælpe på
> søgemaskineplaceringer og ganske enkelt være kønnere.

Jo, det ville jeg gerne kunne. Jeg har set rigtig flotte eksempler på
det. Der er bare så meget andet jeg også skal... så jeg kan ikke lige
fyre de nødvendige css'er af. - Risikerer jeg så iøvrigt ikke letttere
at det skrider i forskellige browserindstillinger.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-08-04 13:29

Storm wrote:

> [...]
> fyre de nødvendige css'er af. - Risikerer jeg så iøvrigt ikke letttere
> at det skrider i forskellige browserindstillinger.

Jeg vil næsten påstå at tvært imod. Alle nyere browsere forstår css (MSIE
med visse begrænsninger, der næppe vil komme på tværs her).

Men der er ingen garanti for, at en javascriptmenu vil virke (brugeren kan
have spærret for afvikling af javascripts)

Martin Hintzmann har lavet en række fine menuer, der virker uanset om
javascripts tillades eller ej. Prøv at kigge på dem:

http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin