Rammer med CSS ?
Fra : Is

Dato : 01-08-04 22:13

Hej

Jeg er ved at designe en tabel ved CSS, men jeg synes rammerne bliver noget
"flade" .

Hvordan kommer der lidt mere "liv" i dem.

Hvis men opretter en tabel i FP og vælger lidt baggrundsfarve og ramme
farve, kommer det lidt lys/skygge virkning.

Hvordan laver jeg det ?

hedder det noget særligt, eller er det bare at vælge farve til hver del af
rammen ??

lidt lige som denne : http://www.dch-haslev.dk/jmail/ramme.htm

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 01-08-04 22:26

Is <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev bla:
> Hej
>
> Jeg er ved at designe en tabel ved CSS, men jeg synes rammerne bliver
> noget "flade" .
>
> Hvordan kommer der lidt mere "liv" i dem.

Nu kender jeg ikke Frontpage, men denne skulle give lidt af det du
efterlyser.
Leg videre selv

<HTML>
<HEAD>
<STYLE TYPE="text/css">
BODY {
font-family : Arial;
background-color : white;
font-size : 16px;
font-weight : bold;
}
UL {
background : lightyellow;
margin : 100px;
padding : 25px ;
border : double;
}
LI {
color : white;
background : darkgreen ;
margin : 10px;
padding : 12px;
border : outset lightgreen;
}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<UL>
<LI>tekst
<LI>lidt mere tekst
</UL>
<BR>
</BODY>
</HTML>

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 02-08-04 00:10

jopa wrote:

> Nu kender jeg ikke Frontpage, men denne skulle give lidt af det du
> [...]

Det var nu mere rammer i tabeller - men jeg gemmer da lig dit eksempel .

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-08-04 01:07

Is skrev:

>Det var nu mere rammer i tabeller - men jeg gemmer da lig dit eksempel .

På samme måde, så bruger du table eller td i stedet for.

F.eks.
td   {border: 5px outset #ffcc00}

Vil du så undgå at border bliver dobbelt, så bruger du også
table   {border: 5px outset #ffcc00; border-collapse : collapse}

Så får du en border som på http://ellentoft.1go.dk/pop/.

Kig på de eksempler, der er på det link, som jeg henviste til,
selvom du ikke er stiv i engelsk, så skulle de være forståelige.

PS.
Du glemte vist at bruge saksen i dit svar.

--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-04 22:42

Is wrote:

> Jeg er ved at designe en tabel ved CSS, men jeg synes rammerne bliver
> noget "flade" .
>
> Hvordan kommer der lidt mere "liv" i dem.

Læs her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp#ramme

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-04 22:44

Is skrev:

>Jeg er ved at designe en tabel ved CSS, men jeg synes rammerne bliver noget
>"flade" .

Jeg bruger TopstyleLite til at redigere CSS-ark. Den viser i
højre side en liste over alle de kommandoer der findes og har en
dropnedmenu til hver hvor man kan se de mulige parametre. Det er
en uvurderlig hjælp til at løse et problem eller få ideer til at
skabe et nyt.

http://www.bradsoft.com/index.asp

--
Bertel

Fra : Is

Dato : 02-08-04 00:12

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> dropnedmenu til hver hvor man kan se de mulige parametre. Det er
> en uvurderlig hjælp til at løse et problem eller få ideer til at

Det gør jeg også - men der er jo et hav af muligheder , så jeg ved ikke
rigtig hvor jeg skal ende og begynde.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-04 22:57

Is skrev:

>Jeg er ved at designe en tabel ved CSS, men jeg synes rammerne bliver noget
>"flade" .

http://www.zvon.org/xxl/css1Reference/Output/property_border-style.html
kan du se de forskellige typer og under examples kan du se dem
brugt.

Man kan opnå ret mange dekorative virkninger med border.
--
Knud