Problem med float ved kursiv
Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 27-07-04 01:01

Jeg er under udformningen af en ny side støt på et noget
mærkeligt problem. Jeg har brug for, at floate en boks således,
at der kan placeres en menu til venstre for en indholdsside. Det
virker tilsyneladende også udmærket.

Et eksempel herpå kan ses her:
http://rasmusaagaard.dk/test2.htm

Problemet opstår først når jeg ønsker, at formatere noget af
teksten i indholdsboksen med kursiv. IE vælger nemlig herefter
ikke, at placere indholdsboksen ved siden af menuen, men under
den.

Eksempel:
http://rasmusaagaard.dk/test.htm

Det skal siges, at problemet (tilsyneladende) kun opstår i IE,
samt at det kun opstår ved bestemte ordsammensætninger, derfor
det noget absurde ordvalg i eksemplerne.

Er der nogen som kender til dette problem?

Mvh. Rasmus Aagaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 27-07-04 01:18

Rasmus Aagaard <post@creative-webdesigns.dk> wrote:

> [...]
> teksten i indholdsboksen med kursiv. IE vælger nemlig herefter
> ikke, at placere indholdsboksen ved siden af menuen, men under

Yeps. Et af IEs mange problemer er beregning af bredden af block-
elementer indeholdende kursiveret tekst:

<http://positioniseverything.net/explorer/italicbug-ie.html>

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Rasmus Aagaard

Dato : 27-07-04 01:29

27 Jul 2004 00:17:35 GMT, Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid>
skrev:

> <http://positioniseverything.net/explorer/italicbug-ie.html>

Mange tak for det. Jeg ser nærmere på det og vender tilbage, hvis jeg
derefter stadig har problemer.

Mvh. Rasmus Aagaard