bundkant i celle
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 25-07-04 22:17

jeg har følgende kode til en del af min tabel:

nu vil jeg gerne have at ''bunden'' af cellerne er sort (resten af
tabellen er border="0")

hvordan gøres dette? Jeg er åben over for både html og css

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-04 22:32

Simon Moore Højer wrote:

> nu vil jeg gerne have at ''bunden'' af cellerne er sort (resten af
> tabellen er border="0")

td {
border-bottom: 1px solid black;
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-04 22:41

Simon Moore Højer skrev:

> jeg har følgende kode til en del af min tabel:

Ikke gyldig kode.

I html bruger man ikke nogen enhed (medmindre man angiver procent-
værdier). I css (som du ikke bruger herover) er enheden for pixels
"px".

Noget helt andet er at du kan klare dig med langt mindre kode ved
at bruge css og klasser. Her er én mulighed:

HTML:

CSS:
   tr.fastbredde td{ width: 12px; }

Af ren nysgerrighed - hvad skal du bruge så mange tomme celler til?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 25-07-04 23:53

> Af ren nysgerrighed - hvad skal du bruge så mange tomme celler til?

de skal bruges som ''mellemrum'' mellem to rækker...ved nærmere
eftertank tror jeg jeg erstatter dem med <td colspan="15"></td>

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-07-04 00:49

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> wrote:

> de skal bruges som ''mellemrum'' mellem to rækker...ved nærmere
> eftertank tror jeg jeg erstatter dem med <td colspan="15"></td>

Kunne du ikke nøjes med at give cellerne i den anden række en passende
padding-top, til at give den nødvendige luft?

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 25-07-04 22:52

On Sun, 25 Jul 2004 23:17:00 +0200, Simon Moore Højer
<simonhoejer@hotmail.com> wrote:

> jeg har følgende kode til en del af min tabel:
[snip]
> nu vil jeg gerne have at ''bunden'' af cellerne er sort (resten af
> tabellen er border="0")

td {
border-bottom:1px solid black;
}

vil give en sort streg på 1px tykkelse under hver tabelcelle.

--
Ryan Kristensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-04 23:15

Ryan Kristensen wrote:

> td {
> border-bottom:1px solid black;
> }
>
> vil give en sort streg på 1px tykkelse under hver tabelcelle.

OK, det var kun den række.

..sort td {

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 26-07-04 00:13

> OK, det var kun den række.
>
> .sort td {
> border-bottom: 1px solid black;
> }

kan ikke få det til at virke....

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-07-04 00:16

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> writes:

> kan ikke få det til at virke....

Så prøv igen.

(Eller, fortæl os *hvad* du har gjort *og* hvad der sker. Læs her om
hvilke informationer vi skal bruge:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>)

/L

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 26-07-04 00:22

> (Eller, fortæl os *hvad* du har gjort

HTML:

CSS:
..sort td{
border-bottom: 1px solid black;
}

>*og* hvad der sker.

INTET

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 26-07-04 00:46

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HTML:

> CSS:
> .sort td{
> border-bottom: 1px solid black;
> }

> INTET

Har fundet ud af hvad der var galt.... det virker ikke med tomme
celler... lige så snart jeg satte et ''.'' ind i en af cellerne blev den
celle understreget.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-07-04 01:04

> [...]

> Har fundet ud af hvad der var galt.... det virker ikke med tomme
> celler... lige så snart jeg satte et ''.'' ind i en af cellerne blev den

Ah. Så er den regel du skal have tilføjet:
table { empty-cells: show; }

<URL:http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#empty-cells>

/L