Linieskift
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 17:01

Det var da bare pokker.

Hvordan laves et simpelt linieskift (hvor teksten på nedenstående linie står
HELT OPPE UNDER ovenstående linie)?

Hver gang jeg laver et linieskift på alle de måder jeg selv kan tænke mig
frem til, kommer der en rismark som linieafstand. Og det ser ret så dumt ud.

Der må da kunne stå to linier lige under hinanden.

Jeg er ved at skrive en liste over links

Jeg har forsøgt med alm. tryk på ENTER i frontpage og jeg har forsøgt i
notepad med koden <br>

På forhånd tak

Preben B. Hansen

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 17:06

PBH skrev i <news:41013640$0$3070$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>:

> Jeg er ved at skrive en liste over links

definer i dit css at din li har 0 i margin-bottom
og padding-bottom?

Jane - vild med lister
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 17:16

> definer i dit css at din li har 0 i margin-bottom
> og padding-bottom?

Hej Jane

kan li også bruges på flg. måde:

Link 1
Link 2
Link 3
osv.

eller udelukkende med punkt

- link 1
- link 2
- link 3
- osv.'

Min liste ser ud som førstnævnte, dvs. jeg ikke bruger "punktliste" eller
hvad det kaldes i FP

Preben B. Hansen

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 17:54

PBH skrev i <news:410139c6$0$3071$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>:

> kan li også bruges på flg. måde:
>
> Link 1
> Link 2
> Link 3
> osv.

Mener det bare er at skrive "list-style: none;"
man kan gøre utroligt meget med lister.

Jane - listoman
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-07-04 20:11

Jane wrote:

> Mener det bare er at skrive "list-style: none;"

Skal være "list-style-type: none", hvid det skal være helt rigtigt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 17:22

PBH wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg er ved at skrive en liste over links

Jeg har forsøgt med alm. tryk på ENTER i frontpage og jeg har forsøgt i

Har du prøvet med <p>?

Ellers vil det hjælpe hvis man kunne komme til at se din kode.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-07-04 17:35

> [...]
>
> Jeg er ved at skrive en liste over links
>
> Jeg har forsøgt med alm. tryk på ENTER i frontpage og jeg har forsøgt i

Hvis det er alm. html. så skulle der jo ikke være noget galt i at bruge <br>
som skulle give samme linieafstand som hvis du bare skrev og skrev og teksten
delte sig over flere linier.

Men hvis du samtidigt bruger CSS så er det jo muligt at du har lavet noget med
f.eks. margin-bottom i css for link.

Prøv at tjekke det, og/eller læg en testside ud på nettet og giv os adressen..

PerR

Fra : timm

Dato : 24-07-04 09:24

> [...]
>
> Jeg er ved at skrive en liste over links
>
> Jeg har forsøgt med alm. tryk på ENTER i frontpage og jeg har forsøgt i

Nu kan det da godt være, at det er mig, der er helt galt på den. Men jeg synes
nu ikke rigtig, at spørgsmålet antyder, at du roder i css, Preben. Så hvis det
du søger efter er en lidt mere enkel løsning, så prøv dette.

Når du laver linieskift, så hold shift knappen nede (svarer i FP til at sætte
præcis) .... og definerer urlen. Det skulle virke.

Dine problemer opstår nok, fordi FP har svært ved at håndtere flere links i
samme linie, hvis de kun er adskilt med <br>. Det er derfor ulige nemmere, hvis
du selv kan rette i html-koden .... og naturligvis endnu bedre hvis du kan
styre det via css/stylesheet.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-04 13:46

> [...]
> samme linie, hvis de kun er adskilt med <br>. Det er derfor ulige nemmere,

Jeg kan kun sige, at det virker, så tak. (det = shift + enter)

Preben B. Hansen