bundmenu problem
Fra : Jane

Dato : 23-07-04 15:34

Jeg har fået at vide at Mariane kan åbne sin side
i hendes ene computer, men på den anden kan hun
ikke klikke på links til side i bundmenuen - har
andre oplevet tilsvarende og hvordan løser jeg
problemet?
ref: http://www.skovtrolden.nyraad.net/

Jane - har ikke oplevet problemet
--
besøg sharieweedee.com før den lukker
æbleskrog.dk = xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 15:51

Jane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> i hendes ene computer, men på den anden kan hun
> ikke klikke på links til side i bundmenuen - har
> andre oplevet tilsvarende og hvordan løser jeg

Hej Jane

Hvilken browser bruger du og hvilken bruger hun?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 16:24

Martin Jørgensen skrev i <news:410125d8$0$66475$14726298@news.sunsite.dk>:

> Hvilken browser bruger du og hvilken bruger hun?

Jeg bruger IE6, OPera 7.23 og FIrefox 0.9
hun bruger en eller anden form for IE men jeg
har endnu ikke fundet ud af det...

Jane - holder mest af Opera
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 16:31

Jane wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg bruger IE6, OPera 7.23 og FIrefox 0.9
> hun bruger en eller anden form for IE men jeg
> [...]

Hej Jane

Nu har jeg testet siden med følgende browsere:
IE 6.0
Opera 7.52
Mozilla 1.7.1
Mozilla Firefox 0.9.2
K-Meleon 0.82
Netscape 7.01

Og jeg kan ikke se nogle fejl med link i bunden
Jeg vil næsten mane at hun bare skal opgradere din browsere.

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 17:03

Martin Jørgensen skrev i

> Nu har jeg testet siden med følgende browsere:

Tak for din tid og lyst til at hjælpe.
Jeg siger hun skal odpatere browseren.

Jane - hader staig IE
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Peter Anskjær

Dato : 23-07-04 19:43

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> Martin Jørgensen skrev i

> Tak for din tid og lyst til at hjælpe.
> Jeg siger hun skal odpatere browseren.

Nu er der jo så meget snak om handicappede altid, så jeg vil mene det vil
være helt galt blot at gøre hende opmærksom på at hun skal opdatere sin
browser, for hvad med de andre besøgende der besøger hendes side, skal de
udelukkes eller vil du skrive at siden er opdateret til de fleste browsere
udover browser X?
Jeg har nu set siden i IE 4, det ser ikke godt ud, men den er efter min
mening i dag ligegyldig, 99% af dens brugere bruger den til test, måske
endda flere. IE5 har problemer med at placere "ikoner" korrekt i bundmenuen,
men siden er brugbar. I IE 5.5 ser siden rigtig ud. Jeg ved ikke hvad det
skyldes at den vises forkert i IE5 og ikke 5.5, jeg har ikke kigget i koden.
Så jeg vil foreslå at du finder ud af hvilken browser hun bruger og vurderer
om du vil finde fejlen eller hun simpelt hen sidder med en ældgammel
browser.

P.S. Du snakkede tidligere om at du ville optimere grafikken på siden, synes
du skulle gøre det da det skærer mig i øjnene med de grynede kanter på det
grønne.

Mvh
Peter

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 20:06

Peter Anskjær skrev i

> vil være helt galt blot at gøre hende opmærksom på at hun skal
> opdatere sin browser, for hvad med de andre besøgende der besøger

Jo men hvis jeg ikke kan finde ud af hvilken browser der
driller, kan jeg ikke gøre ret meget andet.

> måske endda flere. IE5 har problemer med at placere "ikoner" korrekt i
> bundmenuen, men siden er brugbar. I IE 5.5 ser siden rigtig ud. Jeg

Hvilke ikoner tænker du på? Jeg er da nysgerrig.

> P.S. Du snakkede tidligere om at du ville optimere grafikken på siden,

Jeg gør det når jeg alligevel skal lægge billeder på den.
Skal besøge Mariane og hendes katte snart så du skal ikke
vente mere end weekenden over hvis alt går som planlagt.

Jane - vild med katte
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Peter Anskjær

Dato : 23-07-04 20:27

> Peter Anskjær skrev i

> Jo men hvis jeg ikke kan finde ud af hvilken browser der
> driller, kan jeg ikke gøre ret meget andet.

Du er vel på talefod med hende, enten kan du over telefonen guide hende til
at få versionsnummeret af browseren frem, det er jo stort set samme
fremgangsmåde for alle browsere, alternativt kan du måske selv tage et kig
på hendes computer og derved finde ud af hvilken browser der er tale om.

> Hvilke ikoner tænker du på? Jeg er da nysgerrig.

Jeg tænker på den der dråbe, der nok er en del af et ying-yang tegn, som
kommer frem ved hover, den står oven i teksten.

> Jeg gør det når jeg alligevel skal lægge billeder på den.
> Skal besøge Mariane og hendes katte snart så du skal ikke
> vente mere end weekenden over hvis alt går som planlagt.

Okay, det var nu ikke specielt meget for min skyld da jeg yderst sjældent
bruger kranio-sakrel terapi eller lign. , mere for at forbedre indtrykket
af en ellers god side.

Mvh og god weekend med kattene,
Peter

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 20:39

Peter Anskjær skrev i

> Jeg tænker på den der dråbe, der nok er en del af et ying-yang tegn,
> som kommer frem ved hover, den står oven i teksten.

Åh, det kan jeg nok få væk med en if IE når jeg lige får
tid til det. Rart nok at vide hvad man skal fjerne i IE.
Tak for hjælpen.

> Mvh og god weekend med kattene,

Jane - der ønsker i lige måde uden katte
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk