Fold ud, fold ind?
Fra : henrik

Dato : 21-07-04 11:26

Hej,

På denne side er der noget smart, hvis man klikker på linksene:
http://www.summeruniversity.org/sw4270.asp

Hvordan laver man det? Jeg kan ikke lige gennemskue koden?

Pft,
henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-04 12:00

henrik skrev:

> På denne side er der noget smart, hvis man klikker på linksene:
> http://www.summeruniversity.org/sw4270.asp

Det er ikke særlig smart - det virker ikke i Firefox/Mozilla.

En hurtig googling giver dette eksempel der virker bedre:
<http://www.flooble.com/scripts/expand.php>

Hvis du har brug for hjælp til implementeringen, eller evt. vil
høre om der er endnu bedre scripts til rådighed, kan du spørge i
clientsidegruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-07-04 22:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er ikke særlig smart - det virker ikke i Firefox/Mozilla.
>
> En hurtig googling giver dette eksempel der virker bedre:
> <http://www.flooble.com/scripts/expand.php>

Den har jeg prøvet at lave min egen version af, med dl og lidt andet
intelligent - er der nogen der har kommentarer?

<http://www.garion.dk/webdesign/faq-udfold.html>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-04 00:07

Jesper Brunholm wrote:

> Den har jeg prøvet at lave min egen version af, med dl og lidt andet
> intelligent - er der nogen der har kommentarer?
>
> http://www.garion.dk/webdesign/faq-udfold.html

Af hensyn til MSIE skal du nok definere cursor:pointer på de fire dt'er. Som
det er nu, er cursoren den sædvanlige over tekster. I mozilla kommer hånden
fint frem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-07-04 07:49

Erik Ginnerskov wrote:

> Af hensyn til MSIE skal du nok definere cursor:pointer på de fire dt'er. Som
> det er nu, er cursoren den sædvanlige over tekster. I mozilla kommer hånden
> fint frem.

nååå - ja - jeg har den kun på hover'en hvor MSIE ikke fatter det, men
den kan lige så godt være på hoveddefinitionen

tak :)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Per Rasmussen

Dato : 21-07-04 12:24

henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.summeruniversity.org/sw4270.asp
>
> Hvordan laver man det? Jeg kan ikke lige gennemskue koden?

Tænker du på de link der er til venstre, i menuen eller dem der
er til højre.
Dem til højre må være lavet med javascript, for der ligger noget
sådan på siden.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så er der ikke noget der
imponerer mig på den side. f.eks. så har det en kæmpe css-del
liggende på siden, når det er i den størrelse, så bør det absolut
lægges som et externt css-ark

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-07-04 08:02

Per Rasmussen wrote:
> [...]

De bruger Synkron CMS så det er en del af deres normale menustruktur.

ØHHH man laver en ny menu for hver enkelt side! (Det er altså de de har
gjort kig godt efter sidenummeret swxxxx.asp. Det skifter hver gang du
klikker på en ny side). De har valgt den løsning fordi der åbentbart
skal være en masse følgetekst til hvert menupunkt! normalt ville man
lave en menu der kan folde ud uden at skulle loade en ny side hver gang!
(Det er faktisk lidt sådan man lavede menuerne i "gamle" dage i en frame
for sig.

> Tænker du på de link der er til venstre, i menuen eller dem der
> er til højre.
> Dem til højre må være lavet med javascript, for der ligger noget
> sådan på siden.

Det må være dem, der jo ikke andet på siden, der er bare en smule
interaktive. Ellers er siden temmelig basal uden nogen som helst form
for interessante ting bygget ind!

Hørt!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-04 09:52

Claus Jacobsen skrev:

> ØHHH man laver en ny menu for hver enkelt side! (Det er altså
> de de har gjort kig godt efter sidenummeret swxxxx.asp. Det
> skifter hver gang du klikker på en ny side).

Så vidt jeg kan se er det ikke menuen til venstre der spørges om,
men folde-funktionen på punkterne under Frequently Asked Questions.

Her skifter siden ikke - der bruges javascript til at folde
punkterne ind og ud (desværre bare et dårligt script der ikke
virker i Firefox).
--
Jens Gyldenkærne Clausen