Problem med skalerbart design
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 20-07-04 13:09

Hej Gruppe,

Jeg har forsøgt på en anden gruppe med dette spørgsmål men har
ikke rigtig fået svar, så nu forsøger jeg mig her.

Sagen er den, at jeg har lavet et skalerbart design med CSS, som
dog langt fra er færdigt endnu. Jeg vil dog gerne have løst mit
problem inden jeg går særlig meget videre. Siden ser ud som jeg
vil have den i Explorer, og siden tilpasser sig brugerens
browservindue.
Siden ser derimod elendig ud i alle andre browsere jeg har testet
siden i, herunder Opera, Netscape og Mozilla. Det ser ud til at
browserne tolker bredden 100% forskelligt, og jeg kan simpelthen
ikke få det til at virke, så det ser i hvert fald nogenlunde
rimeligt ud i alle browsere. Er der nogen der kan gennemskue mit
problem og hjælpe mig videre, inden jeg går amok og redesigner
hele siden i tabeller?

www.sappy.dk/design/index2.html

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-07-04 13:24

Christoffer Kjeldgaard wrote:

> [...]
> rimeligt ud i alle browsere. Er der nogen der kan gennemskue mit
> problem og hjælpe mig videre, inden jeg går amok og redesigner

Det er klart du bruge en doctype som sætter browserne i quirks mode, så
de prøver at fortolke/rendere siden som i gamle dage.
Brug i stedet en doctype der tricker standards mode, så de prøver at
tolke siden med ens regler.

Læs mere her:
http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

--