XHTML-validering
Fra : TT

Dato : 18-07-04 19:11

Hej!

Jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan få min XHTML-hjemmeside valideret
p.g.a href-adresser i links som denne:

http://reviews-zdnet.com.com/Samsung_Digimax_U_CA_3/4505-6501_16-30684849.html?tag=pdtl-list

Er der nogen måde at løse problemet på?

Venlig hilsen
TT,
TomsFotoguide.dk

Fra : Kristian Bødker

Dato : 18-07-04 19:25

TT wrote:

> Jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan få min XHTML-hjemmeside valideret
> p.g.a href-adresser i links som denne:
>
> http://reviews-zdnet.com.com/Samsung_Digimax_U_CA_3/4505-6501_16-30684849.html?tag=pdtl-list

Nu er det lidt svært at udtale sig når der ikke er et link til siden det
drejer sig om, men fejlen skyldes nok at der er tegn der ikke er i det
charset du benytter på siden, eller tegn der er ugyldige i et ancor
(tegn som ";", "/", "?", ":", "@", "=", "#", "&", " ", og tegn som æøå
og andre.)

Hvis det er tilfældet kan du escape de ugyldige tegn (her er en side der
kan hjælpe dig
http://www.blooberry.com/indexdot/html/topics/urlencoding.htm)

Det skal siges at jeg har testet ovenstående link med charset iso-8859-1
uden at få validerings problemer. Så det kan være at det slet ikke er
linket der er problemet (eller at det er et andet link på siden). Men
som sagt det er svært uden et link til siden!

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : from south

Dato : 20-07-04 18:57

Hej Tom.
"TT" <tfg@tomsfotoguide.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan få min XHTML-hjemmeside valideret
> [...]

Problemet er i første omgang de 175 valideringsfejl på din egen
hjemmeside. Når først de er rettet, så tror jeg ikke dit link til
diverse dårligt kodede firmasider kan ødelægge din side. Mvh Knud