Autoopdatere side
Fra : tuc

Dato : 18-07-04 15:13

Hej NG

Jeg har en side som jeg skal have til at opdatere sig selv hver 10 sek.

Der må evt. gerne være en nedtælling

Hvordan gør man det?

TUC

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-07-04 15:32

tuc mumbled his insignificant opinion in:
40fa8565$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Hej NG
>
> Jeg har en side som jeg skal have til at opdatere sig selv hver 10
> sek.

<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=http://sin_egen_side.html">

Ovenstående kan også bruges til "viderestilling".

> Der må evt. gerne være en nedtælling
Det er der så ikke ved ovenstående..

> Hvordan gør man det?

Kan også laves med et javascript, så er det nemmere at få en tæller med. Men
som med metatags, så er det ikke sikkert at browseren accepterer det. Du kan
evt. lave en bukserem/seler løsning med både javascript og metatags, så er
du dækket ind for de fleste. Lidt afhængig af situationen bør du dog have en
manuel reload funktion.

Fra : tuc

Dato : 18-07-04 15:37

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du dækket ind for de fleste. Lidt afhængig af situationen bør du dog have

Hej Sune

Okay, jeg var vist ikke helt klar i min spørgsmål

Det jeg skal bruge er en kode til at "autoopdatere" en side således:

Fra sek. 0 viser en side og hver 10 sek. autoopdatere den

TUC

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-07-04 16:20

tuc mumbled his insignificant opinion in:
40fa8b0e$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Okay, jeg var vist ikke helt klar i min spørgsmål
>
> Det jeg skal bruge er en kode til at "autoopdatere" en side således:
>
> Fra sek. 0 viser en side og hver 10 sek. autoopdatere den

Måske jeg er lidt fatsvag , men jeg vil da stadigvæk mene at ovenstående
meta tag gør det du ønsker? Den re-loader siden hver 10 sekund så ændringer
på siden dukker op i browseren.

Du sætter bare "url" parametren til at pege på sin egen side, så vil den
køre i ring med 10 sekunders pause.

Ellers må du lige bøje "autoopdatere" i neon for mig :)