problem med iframe
Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 21:35

hej

på min side http://mor.ceep.dk/, hvis man går ind på historien
"den syngende flaskepant" kommer der en vandret scrollbar ..
hvordan får jeg den væk, uden at sætte scrolling="yes" i <iframe>
og uden at definere bredden på siden med historien?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 22:07

Sebastian Mathias Lange wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hvordan får jeg den væk, uden at sætte scrolling="yes" i <iframe>
> og uden at definere bredden på siden med historien?

Hej Sebastian

jeg bruger en der hedder scrolling="auto", den skulle gerne virke
hos dig også.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 22:12

> Hej Sebastian
>
> jeg bruger en der hedder scrolling="auto", den skulle gerne virke
> hos dig også.
>
> Mvh
> Martin Jørgensen

Det gør det ikke .. Har været der

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 22:20

> Det gør det ikke .. Har været der

Hej Sebastian

Sådan ser min kode ud:
<iframe frameborder="0" scrolling="auto" src="midt.asp" height="510px"
width="100%" style="bgcolor">
</iframe>

Jeg har sat width="100%" jeg tror at det der er galt, men prøv at kigge
på min kode og din kode og sammenlig dem.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 22:24

> [...]
>
> Jeg har sat width="100%" jeg tror at det der er galt, men prøv at kigge
> på min kode og din kode og sammenlig dem.

Jeg har prøvet at sætte både width og height til 100%, og jeg har også
prøvet at sætte dem til hhv. 600 og 350 men intet virker ..

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 22:27

Hej Sebastian

Det vil hjælpe hvis du sendte hele din kode, det vil gøre det nemmere.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 22:39

> Det vil hjælpe hvis du sendte hele din kode, det vil gøre det nemmere.

<iframe frameborder="0" src="html/velkommen.html" height="100%"
width="100%" name="content" marginheight="10" marginwidth="10"
scrolling="auto">For at se denne side kr&aelig;ves en browser som
underst&oslash;tter iframe
</iframe>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-04 22:45

Martin Jørgensen skrev:

> Det vil hjælpe hvis du sendte hele din kode, det vil gøre det
> nemmere.

Hele koden kan fint ses på det link Sebastian har givet. Det er
spild at sende den her (større kodemængder er svære at overskue i
et newsprogram).

NB: Når du svarer på indlæg, er det en god ide at citere lidt af
det du svarer på - sådan som jeg fx har gjort i dette indlæg. På
den måde er det lettere at følge tråden. Se evt. også siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-04 22:26

Sebastian Mathias Lange skrev:

> på min side http://mor.ceep.dk/, hvis man går ind på historien
> "den syngende flaskepant" kommer der en vandret scrollbar ..

Ikke i min browser (Firefox) - men jeg kan da godt se problemet i
IE.

Prøv at sætte margin til 0 på html-elementet i den inkluderede fil
(syngflask.html).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 22:38

> Prøv at sætte margin til 0 på html-elementet i den inkluderede fil
> (syngflask.html).

Hmm.. det virker ikke .

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-04 22:47

> Hmm.. det virker ikke .

Må vi se dit forsøg? (Jeg har lige tjekket onlinesiden igen - her
er der ikke ændret noget på syngflask.html).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-04 23:04

> Hmm.. det virker ikke .

Åh - min fejl. Så vidt jeg husker kan problemet med dobbelt
scrollbar ikke løses med valid kode, men man kan bruge en
conditional til at levere ie-hack-kode til at rette fejlen.

Prøv at indsætte følgende (i <head>) på syngflask.html:

<!--[if IE]>
   html{
      overflow-x : hidden;
      padding-right: 14px;
   }
<![endif]-->

Overflow-x skjuler den vandrette scrollbar. Padding-right er taget
med fordi noget af teksten ellers forsvinder bag den lodrette
scrollbar. Hvis den lodrette scrollbar ikke vises vil der være
ekstra luft til højre på siden - men ellers skulle den virke fint
nok. Indpakningen i en conditional betyder at det alene er windows-
IE'er der ser css-koden.

Du kan se eksemplet online her:
<http://gyros.dk/usenet/temp/mor.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 16-07-04 23:55

> Prøv at indsætte følgende (i <head>) på syngflask.html:
>
> <!--[if IE]>
&gt; <style type="text/css">
&gt;    html{
&gt;       overflow-x : hidden;
&gt;       padding-right: 14px;
&gt;    }
&gt; </style>
&gt; <![endif]-->

> Du kan se eksemplet online her:
> <http://gyros.dk/usenet/temp/mor.html>.

Hmm.. det virker jo! tusind tak for hjælpen!

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 29-07-04 11:51

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <!--[if IE]>
>    html{
>       overflow-x : hidden;
>       padding-right: 14px;
>    }
> <![endif]-->

Jeg har eksperimenteret lidt med det, og har fundet ud af at det er
tilstrækkeligt at bruge

<!--[if IE]>
html{
    overflow-y: scroll;