div fra css fil
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 19:24

Hej alle sammen

Hej er ved at validere en hjemmeside, og jeg får en del fejl, de
fleste er med div.
Jeg har lavet nogle "id" (kan ikke huske hvad det hedder) i en
css fil f.eks.
#size
{
font-size: 12px;
}
Men når at jeg validere siden, får jeg denne fejl:

"DIV" is not a member of a group specified for any attribute

div id="size">

Hvis ikke kan forstå hvad jeg mener, så gå ind på:
http://www.validator.w3.org/

og undersøg:
www.kados.dk

Det er den første fejl som kommer.

Er der nogle som ved hvad det betyder?

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-07-04 19:46

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> wrote:

> www.kados.dk
>
> Det er den første fejl som kommer.

Det er (blandt andet) linie 35 i koden, den er gal med (som det også
påpeges af validatoren:

border="0px" div id="size">

Der er røget et 'div' ind i deklareringen af tabellen.

Der er endvidere en hel del andre fejl - bl.a. genbruges nogle IDer
hist og her; et ID må kun benyttes een gang.

Ikke for at lyde harsk, men jeg ville næsten starte forfra med siden,
frem for at luge ud i fejlene (der er mange), og i den forbindelse
tage et ekstra kig på HTML.dks CSS-tutorial.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 21:57

Anders Thorsen Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.
>
> Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen

Hej Anders

Jeg vidste ikke at man kun måtte bruge et ID på hver side.
Jeg vil ikke ændre noget på siden.
Men jeg skal snart til at ændre HELE min egen hjemmeside, så jeg vil
kigge på css, som åbenbart er fremtiden.

Mange tak for hjælpen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-07-04 23:03

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg vidste ikke at man kun måtte bruge et ID på hver side.

Man må nu godt have mere end et ID på en side - bare de er forskellige. Men
et specifikt ID må kun bruges én gang på en side - det er forskellen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : inga schmidt

Dato : 16-07-04 23:50

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Man må nu godt have mere end et ID på en side - bare de er forskellige. Men
> et specifikt ID må kun bruges én gang på en side - det er forskellen.

Du kan bruge class i stedet for - det kan genbruges så meget du vil.
Mvh Inga

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-07-04 00:22

inga schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Du kan bruge class i stedet for - det kan genbruges så meget du vil.
> Mvh Inga

Hej Inga

Bare så jeg har forstået det.
Når man skal bruge div, skriver man f.eks. div id="size"
men i class, skriver man så f.eks. class="size" eller class id="size"

Det er bare så jeg har forstået det.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-07-04 00:39

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> Når man skal bruge div, skriver man f.eks. div id="size"
> men i class, skriver man så f.eks. class="size" eller class id="size"

Hej Martin! Der er Klasser og Unikke Identifikationer (ID). hvis noget
optræder mere end en gang er det ikke længere unikt og derfor virker ID
ikke. men du kan sagtens lave et unikt id og kyle en klasse ind sammen
med! (<div id="test" class="test2">) klasser kan du bruge hvis du fx har
en masse elementer du gerne vil have fed, så kan du lave en .fed
(klasse i css teksten) og hver gang du har nogle elementer der skal
være fede skriver du blot class="fed" (eksemplet er ikke synderligt
godt, men det er ment som et meget meget enkelt eksempel.

Håber det hjælper

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-04 00:43

Martin Jørgensen skrev:

>Bare så jeg har forstået det.
>Når man skal bruge div, skriver man f.eks. div id="size"
>men i class, skriver man så f.eks. class="size" eller class id="size"

Der er et elelr andet, du har misforstået.

Dvs. en kasse som er beregnet til at have noget indhold i.

Så du kan ikke skrive
id="bgcolor" width="215px">

Det er simpelt hen noget vrøvl.

Det korrekte er
id="bgcolor" width="215px">

altså fjerne div.

eller, hvis du vil bruge class
class="bgcolor" width="215px">
--
Knud

Fra : inga schmidt

Dato : 17-07-04 09:07

Martin Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Når man skal bruge div, skriver man f.eks. div id="size"
> men i class, skriver man så f.eks. class="size" eller class id="size"

Hej Martin
Hop ind på nedenstående link - der er en god redegørelse for div og class:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp
Mvh Inga

Fra : jopa

Dato : 16-07-04 20:00

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> skrev bla:
> Hej er ved at validere en hjemmeside, og jeg får en del fejl, de
> fleste er med div.

Hej Martin
Som en anden siger start forfra og hold dig til <div> og skrot tabellerne.
Tabeller bruges til tabulære formål og ikke til at positionere design.

Prøv at check min http://web-templates.dk/
Den er stort set ens med din bortset fra at der kun er brugt <div> og lidt
<iframe>

Skulle hilse at sige at det er noget lettere at bruge CSS til design og
lærer du det kunne du aldrig bruge tabeller mere

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 21:52

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Skulle hilse at sige at det er noget lettere at bruge CSS til design og
> lærer du det kunne du aldrig bruge tabeller mere

Hej John

Jeg har lært at tabeller var fremtiden, men det passer vist ikke.
Henning (Healeren) og hans kone er glade for siden, og jeg vil ikke ændre
noget på siden.
Men jeg skal ændre HELE min egen side, så jeg vil kigge på css tutorialen her
på HTML, og din side er virkelig fin, så jeg kan se at css er fremtiden.

Fra : jopa

Dato : 16-07-04 21:56

Martin Jørgensen <malle@mail.dk> skrev bla:
> Jeg har lært at tabeller var fremtiden, men det passer vist ikke.

Næ da det er vist en misforståelse

> Henning (Healeren) og hans kone er glade for siden, og jeg vil ikke
> ændre noget på siden.

Du kan bruge akkurrat det samme design med CSS han vil ikke kunne se
forskel.

> Men jeg skal ændre HELE min egen side, så jeg vil kigge på css
> tutorialen her på HTML,

Lige en fodnote:
Du befinder dig ikke pt på www.html.dk men på usenet og diine indlæg ses af
tusindvis af brugere, ikke kun dem på html.dk
Du bruger blot deres interface til at få adgang til newsgrupperne.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-04 22:05

> [...]
> tusindvis af brugere, ikke kun dem på html.dk
> Du bruger blot deres interface til at få adgang til newsgrupperne.

Jeg logger min ind på html.dk, men du siger at jeg ikke er på html.dk, men på
usernet hvor at mine indlæg kan ses af tusindvis af brugere.
Hvor er html.dk så henne???

Fra : jopa

Dato : 16-07-04 22:25

> [...]
>
> Jeg logger min ind på html.dk, men du siger at jeg ikke er på
> html.dk, men på usernet hvor at mine indlæg kan ses af tusindvis af

html.dk giver dig adgang til nyhedsgrupperne via deres Interface(hjemmeside)
Rent fysisk poster du dine indlæg i en nyhedsgruppe på usenet.

De fleste andre får adgang til nyhedsgrupperne via eks outlook expres eller
anden newsreader.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-04 22:20

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg logger min ind på html.dk, men du siger at jeg ikke er på
> html.dk, men på usernet hvor at mine indlæg kan ses af
> tusindvis af brugere. Hvor er html.dk så henne???

Tag et kig på siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen