Hjælp til tabel
Fra : Jonas Filsø

Dato : 12-07-04 19:35

Hej...!

Beskrivelse:
Jeg har lavet mig et design i et billed, som jeg derefter har
klippet ud i en masse dele, som jeg derefter samler igen ved
hjælp af en tabel og dermed danner et design.

Ideen:
En af cellerne i tabelen har jeg kaldt <!--- Forlængere af side
starter --->. Den skal gøre sådan, at når der kommer mere tekst
på min siden end designet kan klare bliver den automatisk længere
ved hjælp af height="100%".

Problemet:
Ja, problemet er, at siden ikke automatisk bliver længere. Hvis i
klikker ind på www.fille-shop.dk/ses kan i se, hvad problemet er.
I stedet for, at trække i den sidste celle trække den i dem alle
sammen og det ser ikke lige frem godt ud.

Hvordan skal det se ud?
Hvis i klikker ind på www.fille-shop.dk/ses2 kan i se, hvordan
siden skulle have set ud.

lige en ting:
I min kodning ligger følgende:
    <!--- Indholdet starter --->
    <!--- Indholdet slutter --->
Det er kun for, at teste om siden bliver længere. Når det hele
engang kommer til, at virke vil alt indholdet blive include her
til.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 12-07-04 21:10

Jonas Filsø <Jonas@Fille-Cup.dk> skrev bla:
> Beskrivelse:
> Jeg har lavet mig et design i et billed, som jeg derefter har
> klippet ud i en masse dele, som jeg derefter samler igen ved
> hjælp af en tabel og dermed danner et design.

Hej Jonas.
Ved godt jeg ikke hjælper dig med dit problem, da jeg ikke gider beskæftige
mig med tabeldesign.
Tabeller bruges ikke til at designe sider, men derimod bruges CSS.

Følg evt www.html.dk s udemærkede tutorials vedr CSS.
Her lidt Links desuden som måske kan være til inspiration.
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html

http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Filsø

Dato : 13-07-04 07:50

> Hej Jonas.
> Ved godt jeg ikke hjælper dig med dit problem, da jeg ikke gider beskæftige
> mig med tabeldesign.
> Tabeller bruges ikke til at designe sider, men derimod bruges CSS.

Det er nu mere fordi jeg startede på min første hjemmesidefor 2 uger siden og
kender derfor ikke så meget til de forskellige ting. Jeg har lige været en kig
inde under CSS Tutorials og det ser faktisk meget nemt ud. Så mon ikke man
lige skulle prøve det.

Fra : jopa

Dato : 13-07-04 08:27

Jonas Filsø <Jonas@Fille-Cup.dk> skrev bla:
> Jeg har
> lige været en kig inde under CSS Tutorials og det ser faktisk meget
> nemt ud. Så mon ikke man lige skulle prøve det.

Rigtig god ide.
Det er faktisk nemmere end at rode med tabeller.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Filsø

Dato : 13-07-04 22:38

> Rigtig god ide.
> Det er faktisk nemmere end at rode med tabeller.

Ja ind til vider går det da meget godt. Jeg har fået læst tutorials
igennem om css. Efter det fik jeg hurtig lavet et design
http://www.fille-shop.dk/ses2. Men jeg skal stadig have sådan, at når
der kommer mere tekst i #boks8 skal #boks6 og #boks9 automatisk bliver
længere. Hvordan dælen vil du gøre det?

Min css style ser så ledes ud:

#boks1 {
   position:absolute;
   width: 731px;
   height: 269px;
   top: 0px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/top.gif");
}
#boks2 {
   position:absolute;
   width: 198px;
   height: 185px;
   top: 269px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/navigation.gif");
}
#boks3 {
   position:absolute;
   width: 198px;
   height: 42px;
   top: 454px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/login.gif");
}
#boks4 {
   position:absolute;
   width: 198px;
   height: 100px;
   top: 496px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/venstre_side.gif");
}
#boks5 {
   position:absolute;
   width: 198px;
   height: 20px;
   top: 596px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/venstre_side_linie.gif");
}
#boks6 {
   position:absolute;
   height: 100px;
   top: 616px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/venstre_side.gif");
}
#boks7 {
   position:absolute;
   width: 731px;
   height: 48px;
   top: 616px;
   left: 0px;
   background-image: url("../billeder/bund.gif");
}
#boks8 {
   position:absolute;
   width: 487px;
   height: 347px;
   top: 269px;
   left: 198px;
   background-color: #FFFFFF;
}
#boks9 {
   position:absolute;
   width: 46px;
   height: 347px;
   top: 269px;
   left: 685px;
   background-image: url("../billeder/hojre_side.gif");
}