sætte 4 billeder sammen til et
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-07-04 22:38

http://e5ke.dk/mariaskovpedersen/collage.php har jeg forsøgt at sætte 4
billeder sammen til et stort. Først i en tabel. Dernæst ved hjælp af
float:left. Det har dog ikke være muligt for mig at få noget af det til at
virke i IE, fordi den laver mellemrum mellem billederne. Hvordan får jeg
den til at lade være med at lave mellemrum?

/Esben

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-07-04 22:42

Esben Skov Pedersen wrote:
> [...]
> virke i IE, fordi den laver mellemrum mellem billederne. Hvordan får jeg
> den til at lade være med at lave mellemrum?

Hej esben.

Prøv at sætte margin-left: 0px;
og margin-right til det samme. Det er et vildt skud, men jeg har på
fornemmelsen at det godt kan være det.

Men er det ikke det, så har vi i det mindste udelukket det.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 22:47

Esben Skov Pedersen <spamFJERN@geek.linux.dk> skrev bla:
> På http://e5ke.dk/mariaskovpedersen/collage.php har jeg forsøgt at
> sætte 4 billeder sammen til et stort. Først i en tabel. Dernæst ved
> hjælp af float:left.

Det er også en kompliceret gammeldavs måde at lave det på.
En ukomliceret måde kunne være at lade billedet være et stort billede og så
lave det som imagemap.

En mere rigtig løsning med CSS vil kræve en større forklaring som jeg ikke
har tid til nu da det er godnat tid for mig, men måske en anden.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 22:50

Esben Skov Pedersen wrote:

> [...]
> virke i IE, fordi den laver mellemrum mellem billederne. Hvordan får jeg
> den til at lade være med at lave mellemrum?

Kan se du har lavet det i tabels - her er et eksempel hvor det virker :)

http://phpgeek.dk/tabel.html

mvh
Johan

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-07-04 10:44

Johan Holst Nielsen <phpgeek@gmail.com> wrote in

> Kan se du har lavet det i tabels - her er et eksempel hvor det virker
> :)
>
> http://phpgeek.dk/tabel.html
>
> mvh
> Johan

Mange tak skal du have. Ved du så hvordan jeg får
http://e5ke.dk/mariaskovpedersen/collage.php til at være *helt* oppe i
venstre hjørne?

/Esben

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-04 11:29

Esben Skov Pedersen wrote:
> Johan Holst Nielsen <phpgeek@gmail.com> wrote in

> Mange tak skal du have. Ved du så hvordan jeg får
> http://e5ke.dk/mariaskovpedersen/collage.php til at være *helt* oppe i
> venstre hjørne?

I din CSS fil står der:

body {
   background-color: #889988 ;
   color:#2a2a2a;
   padding-top:0px;
   background-image:url("billeder/bg.4x4.gif");

}

Prøv at tilføje margin : 0; så den kommer til at se således ud:

margin:0;
}

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-04 11:40

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]

Eller måske misforstod jeg dig... har lavet en simpel test - ikke smuk
kode - men det virker ;)

http://phpgeek.dk/collage.html

mvh
Johan

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 11-07-04 23:49

"Esben Skov Pedersen" <spamFJERN@geek.linux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virke i IE, fordi den laver mellemrum mellem billederne. Hvordan får jeg
> den til at lade være med at lave mellemrum?

Prøv at fjerne linieskift indenfor <TD>erne.

Mogens