centre i css?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 11-07-04 20:16

Hejsa jeg har følgende linier i toppen af min style.css og der skal jeg have
så siden bliver centret.
Har prøvet med text-align:center; men så kommer siden helt over i højre
side, håber i kan hjælpe med at få det til at funke.

body {
margin-left:15%;
margin-right:0px;
margin-top:0px;
margin-bottom:0px;
width:100%;
height:100%;
}

Mvh Thomas

Fra : [x]

Dato : 11-07-04 20:20

Thomas Brejner wrote:

> [...]
> Har prøvet med text-align:center; men så kommer siden helt over i højre
> side, håber i kan hjælpe med at få det til at funke.

Hey.

Så vidt jeg lige husker kan dette klare problemet:

margin-left:   auto;
margin-right:   auto;
text-align:   center;

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Thomas Brejner

Dato : 11-07-04 21:31

Hmm bliver stadig bare smidt helt ud i højre side :(

Mvh Thomas

Fra : [x]

Dato : 11-07-04 21:35

Thomas Brejner wrote:

> Hmm bliver stadig bare smidt helt ud i højre side :(

Har du ikke et link til siden ? Det bliver det lidt lettere af..

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-07-04 21:48

[x] wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har du ikke et link til siden ? Det bliver det lidt lettere
af..

> --
> mvh. [x] - www.ionline.dk

Dette virker
body {
margin-top:0px;
margin-bottom:0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: center;

}
PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Brejner

Dato : 11-07-04 22:22

Her er et link: http://www.thor.bm-webdesign.dk/dj/

Mvh Thomas

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-07-04 01:55

Thomas Brejner wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Her er et link: http://www.thor.bm-webdesign.dk/dj/
>
> Mvh Thomas
Hvis det du vil have flyttet er det du kalder for #contentleft
i css står der:

#contentleft {
position:absolute;
margin-top:150px;
width:600px;
height:400px;
background-color:#FFFFFF;
border-left: 1px solid black; }

Prøv at sætte margin-left: 10px; ind i css
Ret derefter #contentright ind efter den.

Fra : [x]

Dato : 11-07-04 21:47

Thomas Brejner wrote:

> [...]
> Har prøvet med text-align:center; men så kommer siden helt over i højre
> side, håber i kan hjælpe med at få det til at funke.

Jeg har fundet et lille link til dig, det akn være at det kan løse dine
problemer.

http://html-faq.dk/2007.asp

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-04 21:48

Thomas Brejner skrev:
> [...]
> Har prøvet med text-align:center; men så kommer siden helt over i højre
> side, håber i kan hjælpe med at få det til at funke.

Vi kan ikke se html'en - det er smart at give et link til din side

Prøv evt. at se den her side: <http://www.html-faq.dk/2007.asp>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 12-07-04 08:43

Thomas Brejner wrote:
> [...]
> Har prøvet med text-align:center; men så kommer siden helt over i højre
> side, håber i kan hjælpe med at få det til at funke.

Hej Thomas! Koden i CSS skal se sådan ud:

body {
text-align:center;
} (det er det eneste der faktisk er nødvendig i body!
#page {
width:xxxpx;
margin:0 auto;
text-align:left;
}
sætter bredden på det div som jeg har givet ID'et page (den Dreamweaver
altid skriver <div align="center">) <div id="page"> sætter margin top 0
bund til 0 og censtre højre til auto, derfter sætter jeg alt indeni
#page til venstrejusteret!

Håber det hjælper!

Claus

Fra : Thomas Brejner

Dato : 12-07-04 10:05

Hej jeg har prøvet at følge dit forslag lidt hen af vejen, men den vil
stadig ud til højre :(