tekst i menuknap
Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 14:38

hej
jeg er absolut nybegynder i dette, men skulle der være en tålmodig sjæl, der
kunne hjælpe, mig.

min side virker nu, måske ikke køn, men for mig ok indtil videre.
www.hamanyt.hongnet.dk

nu kunne jeg godt tænke mig at få menuknapper i stedet for punkter, men jeg
kan ikke finde ud af at få tekst ind i de bokse, jeg bruger f.p. ekxpress
med html koder som jeg efter bedste evne sætter ind, det lykkes af og til!!!
på forhånd tak
hanne

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 14:42

H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev bla:

>, jeg bruger
> f.p. ekxpress med html koder som jeg efter bedste evne sætter ind,
> det lykkes af og til!!! på forhånd tak

Hej Hanne prøv hellere her

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 14:48

hej jopa
tak for tippet, det har jeg så lige gjort, men jeg satte den her i gruppen,
fordi jeg syntes der er mere gang i den her og da jeg bruger html, så mente
jeg det var ok
venligst
hanne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-04 15:42

H.M. skrev:

>tak for tippet, det har jeg så lige gjort, men jeg satte den her i gruppen,
>fordi jeg syntes der er mere gang i den her og da jeg bruger html, så mente
>jeg det var ok

Det er det også.

Opskriften på et billede der skal bruges som link, ser sådan ud (kopieret fra
en af mine sider):

Hvordan det laves i Frontpage, aner jeg ikke, men man kan vist også bare
skrive kode direkte.

--
Bertel

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 20:10

tak til Bertel

jeg vil forsøge ud fra din opskrift, så tak for den
hilsen
hanne

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-07-04 16:47

H.M. wrote:
> [...]
> tak for tippet, det har jeg så lige gjort, men jeg satte den her i
> gruppen, fordi jeg syntes der er mere gang i den her og da jeg bruger

Jeg synes siden din fungerer veldig fint med tekstlinks, du behøver ikke
lage knapper.
Vil du bruke Frontpage, passer nok spørsmålet ditt best i gruppen for dette,
men koden din er så ren at du ikke trenger å rette så mye i den for å gjøre
den "riktig" etter standardene. Hvis du laster ned en gratis editor (ikke
generator) fra nettet, kan du legge fra deg Frontpage, og så er det lettere
både å stille spørsmål og få hjelp her.
http://www.w3schools.com/
http://www.editplus.com/
er to linker jeg kan anbefale deg. EditPlus *er* gratis, du vil bare etter
30 dager få en påminnelse om at du bør betale...

Du har ikke bedt om kritikk av siden din, men jeg vil anbefale deg å ikke
bruke animerte gif'er, jeg blir ihvertfall forstyrret av det! Og "til
toppen" to ganger med luften imellom, kan du godt ta vekk, så slipper man så
mye scrolling.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 20:23

hej Inge
du skrev:
<<Jeg synes siden din fungerer veldig fint med tekstlinks, du behøver ikke
<<lage knapper.

tak for de pæne ord

[...]

ang. "rigtig" efter standarderne, så aner jeg endnu ikke hvad der er de
rigtige
Nu er det sådanne at de omtalte sider er på engelsk, og da jeg som sagt ikke
er helt klar over hvad jeg laver endnu, så vil jeg ikke få meget ud af
disse, men tak for rådet.

[...]

<<mye scrolling.

Nej, jeg turde ikke bede om kritik endnu, for jeg har som sagt ikke meget
tjek på det, ang. animerede gifér så vil jeg nedlægge den.
jeg ved godt at der på forsiden er 2 til toppen men det er dovenskab at jeg
har ladet den nederste være da jeg regnede med at skulle sætte noget ind
her, men du har ret det er sjusk.

tak fordi du tog dig tid det er jeg meget glad for
venligst
hanne

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-07-04 21:19

H.M. wrote:

> [...]

> Nu er det sådanne at de omtalte sider er på engelsk, og da jeg som
> sagt ikke er helt klar over hvad jeg laver endnu, så vil jeg ikke få

Da har du denne på dansk: http://www.html.dk/tutorials
Hva angår den andre, så er det bare å gå hit og klikke på Download:
http://www.editplus.com/download.html

> ang. "rigtig" efter standarderne, så aner jeg endnu ikke hvad der er
> de rigtige

Her kan du sjekke om sidene følger standarden: http://validator.w3.org/
Den er på engelsk, du kan sikkert vente med å prøve den til du har lest litt
www.html.dk

Fra : H.M.

Dato : 11-07-04 21:23

hej Inge
tak for svarret, men jeg kan ikke få den glitter.gif til at blive en jpg
fil, hvad gør jeg forkert.

venligst
hanne

Fra : jopa

Dato : 11-07-04 21:40

H.M. <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev bla:
> jeg kan ikke få den glitter.gif til at blive en
> jpg fil, hvad gør jeg forkert.

Åbn den i et grafikprog og gem den som jpg.
Voila

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-04 05:05

H.M. skrev:

>tak for svarret, men jeg kan ikke få den glitter.gif til at blive en jpg
>fil, hvad gør jeg forkert.

Der findes et gratis billedprogram som er rigtig smart. Det kan
håndtere 20-30 forskellige billedformater, og når man gemmer et
billede, kan man bare vælge hvilket af dem det skal gemmes i, så
går det automatisk. Alene den funktion er hele programmet værd,
men når først man har det, opdager man de mange andre smarte ting
det kan.

Programmets hjemmeside er her:

http://www.irfanview.com/

Hvis du går efter download, bliver du desværre ledt igennem et
hav af valgsider inden den egentlig download starter, men det
burde vist være til at finde ud af alligevel.

Hvis det er for forvirrende, kan du sende mig en mail, så vil jeg
gerne give dig et link der er mere direkte.

--
Bertel