fjernelse af scrollbar i en celle
Fra : Jesper K Christensen

Dato : 09-07-04 11:31

Hej NG

Er der nogle som kan hjælpe med et script eller fortælle mig hvordan jeg kan
tvinge min side til at fjerne scrollbar i en celle hvor jeg bruger iframe og
det er kun i den celle, jeg ikke vil have scrollbar. Skal det ordnes i den
side jeg loader ind i cellen ? eller hvordan

God weekend

Jesper Køhler

Fra : [x]

Dato : 09-07-04 11:49

Jesper K Christensen wrote:
> [...]
> det er kun i den celle, jeg ikke vil have scrollbar. Skal det ordnes i den
> side jeg loader ind i cellen ? eller hvordan

Hvis det er scrollbar'en i iframe'n du tænker på er dette nok læsningen:

scrolling="[auto|yes|no]"

Ellers ved jeg ikke lige hvad du tænker på... Ang. iframes, så mener jeg
ikke at det er valid html længere, brug evt. div istedet.

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 12:02

[x] skrev:

> Ellers ved jeg ikke lige hvad du tænker på... Ang. iframes, så
> mener jeg ikke at det er valid html længere,

Jo, det er gyldigt i transitional-dokumenter (html 4.01 eller
xhtml). Det er til gengæld ikke med i Strict - og som andre
elementer der ikke er med i strict anbefales det at undgå at bruge
dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : [x]

Dato : 09-07-04 12:12

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> xhtml). Det er til gengæld ikke med i Strict - og som andre
> elementer der ikke er med i strict anbefales det at undgå at bruge

Oki, så giver det lidt mere mening, dvs. det forklarer hvorfor jeg
tidligere ikke kunnne få valideret mine.. Men helt præcist er forskellen
på transitioanl html 4.01 og strict 4.01 ?

--
mvh. [x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 13:40

[x] skrev:

> Oki, så giver det lidt mere mening, dvs. det forklarer hvorfor
> jeg tidligere ikke kunnne få valideret mine.. Men helt præcist
> er forskellen på transitioanl html 4.01 og strict 4.01 ?

Strict er en delmængde af transitional. Det vil sige at alle koder
der findes i strict også findes i transitional. De koder der ikke
findes i strict, men stadig i transitional er mærket som
"deprecated" (forældet).

Du kan se lidt mere om det i specifikationen:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#h-7.2>
(se også startnoterne til DTD'erne - der er links til dem fra
ovenstående adresse)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 12:01

Jesper K Christensen skrev:

> [...]
> celle hvor jeg bruger iframe og det er kun i den celle, jeg
> ikke vil have scrollbar. Skal det ordnes i den side jeg loader

Må vi se din side? Det er meget lettere at hjælpe med et online
eksempel.

Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen