meta tags (til brug i søgemaskinerne)
Fra : Lene

Dato : 08-07-04 16:50

Jeg har et lille problem. Hvor skal jeg skrive meta tags ind
henne efter head eller body? er der nogen der kan give mig en
skabelon?

Lene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 08-07-04 16:53

"Lene" skrev
> Jeg har et lille problem. Hvor skal jeg skrive meta tags ind
> henne efter head eller body? er der nogen der kan give mig en
> skabelon?

jo da

<head>
</head>

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : jopa

Dato : 08-07-04 16:58

Lene <lenerahbek@yahoo.dk> skrev bla:
> Jeg har et lille problem. Hvor skal jeg skrive meta tags ind
> henne efter head eller body? er der nogen der kan give mig en
> skabelon?

I din header

http://www.metamaten.dk/

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 18:52

Lene skrev:

>Jeg har et lille problem. Hvor skal jeg skrive meta tags ind
>henne efter head eller body?

Hvis det er til søgemaskiner, skal du slet ikke skrive dem. De er
ligeglade.

Metatags og andre fiduser har været misbrugt til at skubbe
ligegyldige sider ind foran dem med værdifuld oplysning. I samme
takt som folk misbruger en fidus, slukker søgemaskinerne for den
så deres resultater stadigvæk er brugbare.

Og det er jo en god ting.

--
Bertel

Fra : pepss

Dato : 08-07-04 19:22

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Hvis det er til søgemaskiner, skal du slet ikke skrive dem. De er
> ligeglade.

det kommer jo and på hvad det er for nogen

Fra : timm

Dato : 10-07-04 09:22

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvis det er til søgemaskiner, skal du slet ikke skrive dem. De er
> ligeglade.
Det er vist en sandhed med modifikationer. Det afhænger faktisk
meget af, hvilken søgemaskine vi taler om ... og ikke mindst af
hvordan metakoderne er lavet.

> [...]
> takt som folk misbruger en fidus, slukker søgemaskinerne for den
> så deres resultater stadigvæk er brugbare.
Brugt på den rigtige måde er metakoder ikke misbrug, men ekstra
hjælp og vejledning til søgemaskinerne.

Det er til gengæld rigtigt, at hvis man forsøger at misbruge
metakoder til fx at få besøgende til at komme på forkerte
forudsætninger, så bliver det af søgemaskinerne opfattet som
fusk/spam ... og så bliver man simpelthen udelukket fra
søgemaskinerne. Det kan i øvrigt være meget svært bagefter at komme
ind i varmen igen (faktisk umuligt). Det mest kendte eksempel er
vel de sider, som i gamle dage indsatte populære søgeord som "sex",
"porno" o.l. Men siden indeholdt måske Peters private side om hans
tur til Borneo ... ikke sammenhæng imellem indhold og metakoder ....
den går ikke længere.

Læs evt. mere om søgemaskineoptimering og metakoder her:
http://www.a-begynder.dk/tutorial/sogemaskiner/sogemaskiner.htm