CSS til layout ... bah!! ;-) - part 2
Fra : Anders Mogensen

Dato : 01-07-04 21:38

Hej igen folkens,

Mange tak for de mange svar til mit sidste spørgsmål.

Og jeg er da blevet noget klogere. Så klog at jeg har bikset et layout
sammen til idrætsklubben
(under stærk inspiration fra Anders Thorsen Holm's fine hjælpe-side - mange
tak!).

Men jeg har to problemer, som kan ses på:

1. http://www.aalborg-roadrunners.dk/csslayout/default.asp
Indholdsruden er højere end menuen

2. http://www.aalborg-roadrunners.dk/csslayout/default2.asp
Menuen er højere end indholdsruden

Hvordan får man menuen og indholdet til at "følges ad"? (være lige høje)
- (håber I kan se problemet - ellers så sig til

Mvh.
Anders Mogensen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-07-04 09:51

Anders Mogensen skrev:

> [...]
>
> Hvordan får man menuen og indholdet til at "følges ad"? (være lige høje)
> - (håber I kan se problemet - ellers så sig til

Jeg har IKKE været inde og rode en masse med din CSS og html for at se
på mulige løsninger, men efter et let kig i din kode tror jeg Dan
Cederholms "Faux Columns" er lige noget for dig:
<http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-07-04 09:59

Anders Mogensen skrev:

> [...]
> sammen til idrætsklubben
> (under stærk inspiration fra Anders Thorsen Holm's fine hjælpe-side - mange

Hov - den kender jeg ikke (og jeg kan ikke finde den hos ham selv, nå -
et kig tilbage i gruppen viser at der vist er tale om
float-opsætningssiderne
<http://www.thorsenholm.dk/webdesign/floating3.html> som jeg godt
kender, og som han bare ikke har med på sit sitemap - alt forladt! .

Jeg kom i øvrigt i tanke om at du måske gerne vil se artiklen om
opsætning af sider, som gjorde at jeg fandt Dan Cederholms kolonne-trick:
<http://www.alistapart.com/articles/negativemargins/>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-07-04 14:59

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> <http://www.thorsenholm.dk/webdesign/floating3.html> som jeg godt
> kender, og som han bare ikke har med på sit sitemap - alt forladt!
> .

Hehe, ja webdesign-mappen var oprindeligt tænkt som værende
midlertidig, hvorfor jeg ikke henviser til den fra mit sitemap. Men
måske man skulle få gjort noget ved det.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/