Fra checkbox til textarea?
Fra : Dennis Madsen

Dato : 29-06-04 23:24

Hej derude...

Jeg har et problem, jeg vil gerne lave en "checkbox", og når man
marker den skal teksten dukke op i et "textarea".
Den næste "checkbox" der bliver markeret skal teksten stå under
det andet i "textarea".

Kan det lade sig gøre? Og hvordan???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-04 00:26

Dennis Madsen skrev:

> Jeg har et problem, jeg vil gerne lave en "checkbox", og når man
> marker den skal teksten dukke op i et "textarea".

Hvilken tekst skal dukke op? Prøv at beskrive lidt nærmere hvad det
er du vil opnå.

Det lyder dog under alle omstændigheder som om dit spørgsmål hører
hjemme i clientsidegruppen - overvej at fortsætte der.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Madsen

Dato : 30-06-04 09:10

Dennis Madsen her:::

Ok, det jeg vil er at ha' en tekst f.eks. "Kylling 45,-".
Der skal en checkbox foran. Når checkboxen bliver markeret skal
teksten "Kylling" (eller "Kylling 45,-") dukke op i et "textarea".

Jeg vil bare vide om det kan lade sig gøre? Og hvordan:-?

Jeg har ikke så meget forstand på HTML/CSS (endnu)...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-06-04 13:02

Dennis Madsen skrev:

> Ok, det jeg vil er at ha' en tekst f.eks. "Kylling 45,-".
> Der skal en checkbox foran. Når checkboxen bliver markeret skal
> teksten "Kylling" (eller "Kylling 45,-") dukke op i et "textarea".

For det første synes jeg du skal overveje at gøre "Kylling 45,-" til et
link eller en label så man ikke behøver ramme checkboksen.

Mere om label her: http://gyros.dk/usenet/html/label2.shtml>

> Jeg vil bare vide om det kan lade sig gøre? Og hvordan:-?

Det kan det, men du skal have en javascript til at gøre det, eller du
skal generere listen på den side som formen fører til med serverside
scripting.

javascript bør du stille uddybende spørgsmål til i
dk.edb.internet.webdesign.clientside

og serverside-spørgsmål hører til i

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
eller
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

afhængigt af hvad du vil bruge.

> Jeg har ikke så meget forstand på HTML/CSS (endnu)...

så er det måske lidt avanceret at rode med...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 13:07

Dennis Madsen skrev:

>Jeg har et problem, jeg vil gerne lave en "checkbox", og når man
>marker den skal teksten dukke op i et "textarea".

HTML er grundlæggende statisk. Det vil sige at siden ikke ændrer
udseende uanset hvad man klikker på og skriver i diverse felter.
Det kan kun blive behandlet hvis siden sendes til et program på
serveren (serverside-teknik) og svaret sendes tilbage til
browseren.

Det du ønsker skal klares på klientsiden, og JavaScript er et
sprog der kan behandle hændelser på en HTML-side og lave
ændringer med det samme.

>Kan det lade sig gøre?

Sagtens, men spørg i dk.edb.internet.webdesign.clientside, for
jeg ved f.eks. ikke så meget om JavaScript.

--
Bertel