videresende til undermappe
Fra : Søren

Dato : 29-06-04 19:54

I min index fil vil jeg gerne have mulighed for at kunne sende den
besøgende videre til en undermappe. Det vil sige, at når man går ind på

www.minside.dk

bliver man med det samme sendt videre til

www.minside.dk/undermappe/

Hvordan er det nu jeg klarer det i html koden i index filen ?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Ronni Andersen

Dato : 29-06-04 20:03

Hej Søren!
Det du vil bruges meget i forbindelse med skifte til et nyt domæne hvor
man er nødt til at sende brugeren videre idet de måske ikke er klar over
at den side de vil i kontakt med er ved at skifte.

Du kan derfor gøre følgende:
<META http-equiv="REFRESH" content="5;
url=http://www.minside.dk/undermappe">

Det denne kode gør, er at sende brugeren videre til den speceficerede url,
som i dit tilfælde vil være www.minside.dk/undermappe.

Dette gør dette eksempel efter 5 sekunder, idet "content" er angivet til
5. Prøv at sætte "content" til 0 og se hvad der sker!!!

Koden sættes hvor du normalt også sætter dine andre META tags!!!

Håber det kan bruges.

Vh. Rask

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren

Dato : 29-06-04 20:23

Ronni Andersen wrote:

> Det du vil bruges meget i forbindelse med skifte til et nyt domæne hvor
> man er nødt til at sende brugeren videre idet de måske ikke er klar over
> at den side de vil i kontakt med er ved at skifte.

Det er jeg med på. Jeg gør sådan i en kort periode indtil hele
hjemmesiden er fuldt udbygget som jeg gerne vil have den. Indtil videre
er der kun en mappe der er færdig og fuld funktionsdygtig.

> Du kan derfor gøre følgende:
> <META http-equiv="REFRESH" content="5;
> url=http://www.minside.dk/undermappe">

Det fungere som ønsket ... tak for hjælpen.

mvh.
Søren

Fra : Ronni Andersen

Dato : 29-06-04 20:49

> Det er jeg med på. Jeg gør sådan i en kort periode indtil hele
> hjemmesiden er fuldt udbygget som jeg gerne vil have den. Indtil videre
> er der kun en mappe der er færdig og fuld funktionsdygtig.

Det er kun lækkert at høre, idet alt for mange smider ufærdige sider op som
kun skræmmer brugerne væk...producentens tab og til stor irritation!