Problemer med float [css]
Fra : Jens Gregersen

Dato : 28-06-04 00:07

Hej

Jeg har et problem med float. Det er vist på <URL: http://lhk.dk/test.html>.

Problemet er som følger:

De to bokse floater som sat i css, og det er osse fint nok. Men når jeg
så gerne vil have fx noget tekst i en <p> til _ikke_ at følge float'en -
hvordan gør jeg det? Måske noget med, at man på det sidste element, der
floater, skal sætte noget "float: no" eller sådan noget? Jeg synes jeg
har prøvet det meste, men uden held.

Jeg håber, at jeg har forklaret mig godt nok, og at der er nogen af jer,
der har en løsning?

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-04 00:52

Jens Gregersen skrev:

>De to bokse floater som sat i css, og det er osse fint nok. Men når jeg
>så gerne vil have fx noget tekst i en <p> til _ikke_ at følge float'en -

p {clear: left}
eller evt.
p {clear: both}
hvis du havde både en venstre og højre float ovenover. men kan
også bruges selvom, der kun er en float.
--
Knud

Fra : Jens Gregersen

Dato : 28-06-04 01:30

> p {clear: left}
> eller evt.
> p {clear: both}
> hvis du havde både en venstre og højre float ovenover. men kan
> også bruges selvom, der kun er en float.

Nemli' ja! Det var lige det, jeg manglede. Tænkte nok, at det fandtes,
men det var lidt svært at søge på google efter det. :)

Men jeg takker og bukker for svaret!