Vil have mindre knapper, der starter helt ~
Fra : Britt Malka

Dato : 27-06-04 15:39

Goddag

Jeg har lavet følgende:

http://www.foxladi.com/tb/tipsbar.php

Meningen er, at højden ikke må være mere end 25 pixels.

Lige nu starter knapper og felter højt nok oppe, men de er for høje.
Hvis jeg ændrer i stylesheeten, så height: 25px, ændres højden godt
nok, men så starter knapper og felter ikke højt nok oppe, og så er der
stadig samme problem.

Jeg er heller ikke tilfreds med udseendet af rullelisten. Jeg har ikke
kunne få rammen til at dække højre side og toppen, og rammen starter
for højt oppe, selv om koden er magen til de øvrige.

Siden skal ses med (gys) MSIE. Den vil aldrig blive set med andre
browsere, da den skal bruges til en værktøjslinje til MSIE.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-04 15:50

Britt Malka skrev:

> Siden skal ses med (gys) MSIE. Den vil aldrig blive set med
> andre browsere, da den skal bruges til en værktøjslinje til
> MSIE.

Start med at validere siden. Selv om det kun er IE der skal se den,
bør den basale html- og css-kode stadig være i orden.

Du kan godt se gennem fingre med valideringsfejl på grund af IE-
specifikke koder (fx oncontextmenu), men de resterende fejl er til
at rette.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 27-06-04 17:06

On Sun, 27 Jun 2004 16:49:36 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Start med at validere siden. Selv om det kun er IE der skal se den,
>bør den basale html- og css-kode stadig være i orden.

Ja, det var også mit første bud, men jeg forstod ikke denne fejl:

Line: 78

attempt to find a semi-colon before the property name. add it
Line: 78

Property progid doesn't exist : DXImageTransform

Så jeg tænkte, at eftersom det var samme linje, der var fejl i, havde
begge dele nok at gøre med den IE-specifikke kode.

Jeg prøver lige at fjerne den.

Så, den er fjernet, og utallige HTML-fejl rettet.

Jeg kan ikke finde ud af at rette fejlen ved denne kode, eftersom det
er et javascript:

   <script type="text/javascript">

document.write('<form name=selecter1><select name=select1 size=1
onchange=go1()>');
document.write('<option value=none>Malka-sider');
document.write('<option value=none>--------------------');
document.write('<option value=http://www.kortlink.com>Kortlink');
[snip]
document.write('</select>');
document.write('</form>');
</script>

Valideringen siger, at der er en slut select og slut form, men ingen
start.

Og det hele er stadig for højt

Fra : Karl

Dato : 27-06-04 19:37

Britt Malka wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> document.write('</form>');
> </script>
>
> Valideringen siger, at der er en slut select og slut form, men ingen

Er det ikke disse 2 linier som snyder dig:
> document.write('</select>');
> document.write('</form>');

Er det egentlig ikke rart for en gangs skyld kun at skulle tage hensyn til 1 browser.

Karl

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-04 09:13

On 27 Jun 2004 18:37:12 GMT, Karl <karl@borge.dk> wrote:

>Er det ikke disse 2 linier som snyder dig:

Måske, men hvordan? For der er jo start-tags også i JavaScriptet.

>Er det egentlig ikke rart for en gangs skyld kun at skulle tage hensyn til 1 browser.

Jo

Gid de alle kunne overholde standarden, sådan så man altid kun skulle
det.

I øvrigt lykkedes det mig at få knapperne mindre og starte i toppen.
Nu er det kun den JS-rulleliste, der driller.

Fra : Karl

Dato : 28-06-04 10:20

Britt Malka wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Måske, men hvordan? For der er jo start-tags også i JavaScriptet.
>
> Britt Malka

Det var også bare et skud i tågen, for umiddelbart så syntes jeg at det ser rigtigt ud.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-04 10:33

Britt Malka skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af at rette fejlen ved denne kode,
> eftersom det er et javascript:

Det er ofte bøvlet at få et inline-javascript til at validere - så
vidt jeg kan regne ud er problemet at validatoren kun ser slut-
koderne. Den lette måde at løse det på, er ved at lægge
javascriptkoden eksternt:

<script type="text/javascript" src="jsfil.js"></script>
--
Jens Gyldenkærne Clausen